معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: قطار شهری با سر فاصله ۱۰ دقیقه از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ فعالیت می کند و کاهش سرفاصله از ۱۰ دقیقه کنونی به هشت دقیقه را مدنظر داریم.
کد خبر: ۶۵۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 16 September 2018

به گزارش تابناک : علیرضا صلواتی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با عنوان ستاد مهر سال تحصیلی ۹۸_ ۹۷ اظهار داشت: هر ساله با آغاز سال تحصیلی ۲۰ درصد به حجم سفرهای شهری افزوده می‌شود و ما در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را برای سال تحصیلی جدید به شهروندان ارائه دهیم.

وی افزود: به غیر از برنامه‌های روزمره از جمله ایمن‌سازی مدارس، خط‌کشی معابر اصلی، ایجاد خطوط جدید که جزو فعالیت‌ها و برنامه‌های عادی بوده و در مناطق ۱۵ گانه انجام می‌شود امسال با تکمیل و راه‌اندازی خط یک مترو شهروندان، دانش‌آموزان و دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند و به همین منظور مقرر شد با تعامل آموزش و پرورش، زمان بندی ساعات کار حمل و نقل عمومی با ساعات رفت و آمد دانش‌آموزان تنظیم شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر سرفاصله قطار شهری۱۰ دقیقه است و ساعت کار آن از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح آغاز و تاساعت ۲۱ ادامه دارد، افزود: کاهش سرفاصله به هشت دقیقه و ادامه ساعت کاری مترو تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در دستور شهرداری قرار گرفته است، بیان داشت: همچنین در نظر داریم سال آینده سرفاصله مترو را به پنج دقیقه برسانیم.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تعداد مسافران حمل و نقل عمومی را از ۵۰ هزار مسافر کنونی به ۱۰۰ هزار مسافر افزایش دهیم.

۷۰ هزار دانش‌آموز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند

صلواتی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار دانش‌آموز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا سفرهای شخصی را به حداقل برسانیم و دانش‌آموزان از طریق دوچرخه، اتوبوس، مترو و پیاده‌روی سفرهای شهری خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی هایی که با آموزش و پرورش صورت گرفته مقرر شد زنگ ترافیک را در مدارس داشته باشیم و ایجاد ایستگاه های دوچرخه در مدارس با هدف افزایش تردد دانش آموزان با دوچرخه انجام شود.

تردد دانش آموزان با موتور منع قانونی دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تردد دانش آموزان با موتور منع قانونی دارد، گفت: در سال تحصیلی جدید تاکید بر این بوده است که آموزش و پرورش با دانش آموزانی که از وسیله نقلیه موتور استفاده می‌کنند همکاری نکنند تا در سفرهای دانش‌آموزی در مدارس حاشیه شهر، شاهد این موضوع نباشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار