مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۴۵ تیم بازرسی از هیأت‌ها، مساجد و خیمه‌های حسینی در ایام ماه محرم بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 17 September 2018

به گزارش تابناک : حسین صفاری با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی در بهداشت جامعه اظهار داشت: بازرسان اداره بهداشت در تمام ایام سال روی مکان‌های تولید و عرضه مواد غذایی نظارت دارند.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن در ماه محرم و توزیع نذری میان عزاداران، 45 تیم دو نفره نظارت بر هیئات، مساجد و تکایا را بر عهده دارند و در صورت مغایرت با موازین بهداشتی به آنها تذکر داده می‌شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: حدود 20 روز قبل از محرم آموزش‌ها و تذکرات لازم به تعدادی از هیئات به ویژه در مورد ذبح یا کشتار غیر مجاز و عدم ذبح دام جلوی دسته‌ها به علت بیماری تب کنگو داده شد.

وی  با بیان اینکه زمان بین بسته‌بندی غذا و زمان توزیع آن بسیار مهم است، گفت: بسته‌بندی، قرار دادن غذاها روی هم و نگهداری بیش از 3 ساعت، شرایط رشد میکروب و آلوده شدن غذا را فراهم می‌کند و در نهایت منجر به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان و مسمومیت آنان می‌شود.

صفاری ادامه داد: گوسفندی که ذبح می‌شود، باید حتما مورد تأیید کارشناسان دامپزشکی باشد تا از نظر سلامت گوشت و انتقال بعضی از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان جلوگیری شود.

وی با اشاره به خطرناک و سرطان‌زا بودن ظروف یکبار مصرف فوم و پلی‌استایرن به دلیل آزاد شدن مونومر هنگام ریختن مواد غذایی داغ درون آنها، اظهار داشت: خیران برای پخش نذورات خود از ظروف مورد تأیید استفاده کنند و خیران باید، سلامتی مردم را جزو نذوراتشان قرار دهند و از ظروف گیاهی و آلومینیومی استفاده کنند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان در مورد بهداشت و سلامت چای و نوشیدنی در ظروف دائم، ‌تصریح کرد: اگر در شست و شوی استکان و نعلبکی، سه مرحله نظافت رعایت شود و ابتدا در یک ظرف چای و تفاله را خالی کنند، در مرحله بعد با مواد شوینده بشویند و سپس در مرحله آخر آبکشی کنند، از نظر بهداشت و سلامتی مشکلی ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار