نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی از وعده وزارت بهداشت برای تأمین نیروی انسانی لازم برای بیمارستان‌های ۴ شهرستان غرب استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 17 September 2018

به گزارش تابناک : اکبر ترکی با اشاره به پیگیری مسائل بهداشت و درمان 4 شهرستان غرب استان در سفر معاون وزیر بهداشت به فریدن، اظهار داشت: در این سفر معاون وزیر بهداشت از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل درمانی در چهار شهرستان قرار گرفتند.

وی درباره تصمیمات اتخاذ شده در این سفر، گفت: در شهرستان چادگان بیمارستان گوهری را داریم که دو سال پیش افتتاح شده است. در این بیمارستان مشکلات نیروی انسانی تخصصی و همچنین پزشک عمومی را داشتیم که معاون وزیر بهداشت بررسی کرد و همانجا قول داد که در تقسیماتی که در آبان‌ماه امسال اتفاق می‌افتد، تخصص‌های بیهوشی، زنان، اطفال، داخلی و جراح عمومی در شهرستان چادگان تامین شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آنجا پانسیون‌هایی نیز برای پزشکان و نیز مرکز دیالیز توسط خیرین ساخته می‌شود، همچنین مقرر شد ساختمان بخش دیالیز که توسط خیرین ساخته و تجهیز می‌شود تا آذرماه به پایان برسد و تمام تجهیزات بخش دیالیز توسط وزارت بهداشت و درمان تخصیص شود تا بیمارانی که از چادگان به شهرستان‌های اطراف و  مرکز استان مراجعه می‌کنند این بار از روی دوششان برداشته شود.

وی بیان کرد: در شهرستان فریدن با توجه به اینکه بیمارستان این شهر قدمتی پنجاه ساله دارد و از طرفی هم سطح دو ارجاع در غرب استان قرار گرفته است توسعه این بیمارستان با وسعت پنج هزار متر مورد توجه قرار گرفت که قرار شد در اسرع وقت این طرح که نقشه‌هایش کشیده شده و برآورد هزینه‌اش شده انجام شود.

ترکی افزود: همچنین قرار شد طرح توسعه اورژانس بیمارستان شهید رجایی دنبال شود و قول دادند که در آینده هم از طریق فرم‌های 23 بتوانند بیمارستانی را برای جایگزینی با بیمارستان شهید رجایی در ردیف بودجه سال 98 به بعد مشخص کنند.

وی گفت: همچنین قرار شد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان شهید رجایی مانند جایگزینی سی تی اسکن فعلی و تجهیزاتی که در گذشته وزیر بهداشت و درمان دستورش را داده بود نیز تامین شوند. علاوه بر این مقرر شد تامین نیروی انسانی به خصوص در پزشکان متخصص و عمومی تا دوماه دیگر انجام شوند. سایر پرسنل نیز مشکلاتشان را بیان کرده و قول‌هایی داده شد.

نماینده فریدن در مجلس درباره تصمیمات معاون وزیر بهداشت در شهرستان بویین و میاندشت خاطرنشان کرد: شهرستان بویین و میاندشت چون مدت زیادی نیست که به شهرستان تبدیل شده است فاقد بیمارستان است و فقط یک مرکز درمانی شبانه روزی دارد. بنابراین قرار شد یک بیمارستان درمان بستری را که ما پیش از این نامه‌اش را به وزیر بهداشت نوشته و دستورش را گرفته بودیم در همانجا ایجاد شود.

وی افزود: همچنین در این سفر قول تجهیز آزمایشگاه شهرستان بویین میاندشت داده شد، برای احداث شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که فقط فونداسیون آن ریخته شده بود قرار شد تامین بودجه صورت گیرد.

وی درباره دستاوردهای سفر معاون وزیر بهداشت به فریدونشهر اظهار داشت: معاون وزیر بهداشت قول داد در تقسیمات آبان ماه، نیروی پزشکی این منطقه را تأمین کند. با توجه به اینکه در قسمت زنان و زایشگاه مشکلاتی وجود داشت قرار شد این مسائل نیز بررسی شود. در قسمت عمران نیز قرار شد به بیمارستان و درمانگاهی که در شهرستان فریدونشهر در حال ساخت هستند کمک شود.

ترکی با بیان اینکه در چهار شهرستان دو آمبولانس پیش بیمارستانی تخصیص داده شده است، گفت: قرار شده در آینده نیز همزمان با تجهیز بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان چادگان و بیمارستان فریدونشهر این آمبولانس‌ها اختصاص پیدا کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار