رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های جوی در منطقه جنوبی استان اصفهان و این شهرستان از آبان شروع شود.
کد خبر: ۶۵۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 17 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ ستار سبزعلی در شهرضا اظهار کرد: مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر پر باران بودن زمستان امسال منتشر می‌شود مطمئن نیست و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، مهر امسال بارشی که در منابع آبی مؤثر باشد اتفاق نمی‌افتد.

سبزعلی افزود: جمع بارش‌های سال زراعی جاری به 69.3 میلی‌متر رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 52 درصدی و در مقایسه با سال گذشته 47 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بالا بودن میانگین دمای هوا نسبت به نرمال و افزایش میزان تبخیر سطحی آب، تصریح کرد: دما در خرداد یک و شش دهم درجه و مرداد امسال هشت دهم درجه سانتی گراد نسبت به بلند مدت افزایش داشت.

رییس اداره هواشناسی شهرضا کاهش پوشش برف نسبت به مقادیر نرمال، کاهش رطوبت خاک و خشک‌سالی شدید در تمام مساحت شهرستان را نتیجه کاهش بارندگی در سال جاری و سال‌های گذشته عنوان کرد.

سبزعلی با بیان اینکه تا پایان شهریور بارش قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: از اواسط مهر شرایط گذر امواج غربی بر روی استان مهیا شده و انتظار رگبار پراکنده و رعد و برق در مناطق غربی استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در آبان شرایط برای فعالیت سامانه‌های بارشی مهیا خواهد بود و در اکثر مناطق استان بارش در حد نرمال ماهانه و در مناطق غربی استان حتی بالاتر از نرمال خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی شهرضا افزود: مهرماه امسال دما در حد نرمال و یا حدود نیم درجه بالاتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود و آبان در حد نرمال خواهد بود.

سبزعلی با بیان اینکه پیش بینی با بازه زمانی کوتاه‌تر دقت بیشتری دارد، گفت: ارائه پیش‌بینی برای یک ماه آینده از دقت برخوردار است، اما هرچه بازه زمانی بیشتر شود احتمال خطا افزایش می‌یابد. بر این اساس پیش‌بینی‌های فصلی 65 تا 70 درصد صحیح است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار