معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان بابت مطالبات خصوصی سازی از دولت طلب داریم گفت: سازمان های دولتی دیگر اجازه دریافت سود از بانک ها را بابت های حساب‌هایشان ندارند.
کد خبر: ۶۵۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 18 September 2018

به گزارش تابناک : منصور معظمی در مجمع سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، گفت: سازمان های توسعه ای نیاز دارند تا مطالبات خود را از دولت هر چه سریعتر دریافت نمایند تا بتوانند به فعالیت های خود سامان دهند. این در شرایطی است که دولت نه تنها منابعی را در اختیار این سازمان ها از محل مطالبات خود از دولت قرار نمی دهد بلکه به برخی منابع آنها قفل می زند. بر این اساس خواهش ما از دولت این است که آنچه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی از طریق سازمان خصوصی سازی از اموال ایدرو واگذار و سررسید شده پرداخت نمایند.

معاون وزیر صنعت افزود: ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات سررسید شده از سازمان خصوصی سازی وجود دارد که متاسفانه پرداخت نشده، این در شرایطی است که ۷۰ درصد عوارض حاصل از واگذاری ها باید به دستگاه ها داده شود که برای ما معادل یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است اما آن هم هنوز عملیاتی نگردیده است.

وی تصریح کرد: لازم است سازمان های توسعه ای این امکان را داشته باشند که از منابع صندوق توسعه ملی تا سقف ۴۹ درصد سرمایه موردنیاز هر طرح را برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمایند. این در شرایطی است که ۴۲ درصد سرمایه گذاری های صورت گرفته در سازمان گسترش و نوسازی صنایع از سوی بخش خصوصی و سهامداران انجام شده و نقش ما اندک است. بنابراین اگر صندوق توسعه ملی اجازه استفاده را به سازمان های توسعه ای بدهد این سهم بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است بخش قابل توجهی از سهام سازمان گسترش که در بخش های مختلف درگیر است با تضامین دریافتی جایگزین شود تا بتوان بخش قابل توجهی از منابع را آزادسازی کرد.

معظمی ادامه داد: طبق تبصره ۲۰ قانون بودجه، افتتاح حساب خزانه نزد بانک مرکزی امکان پذیر است در حالی که قبلا سازمان ها اجازه داشتند حساب خود را نزد بانک ها داشته باشند و از سود متعارف بانکی بهره مند شوند اما قانونگذار این کار را ممنوع کرده و بخش قابل توجهی از منابع ما فریز شده است. بنابراین با توجه به تکالیف دولت برای ورود  و سرمایه گذاری در مناطق محروم انتظار داریم بخشی از منابع خود را در روش های مذکور دریافت کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار