فقدان یک مهاجم تمام کننده یکی از عوامل عدم نتیجه‌گیری ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر است.
کد خبر: ۶۵۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 23 September 2018

به گزارش تابناک : هفته هفتم از رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری 3 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

ذوب‌آهن که در هفته‌های گذشته حال و روز چندان خوشی نداشته و در نتیجه‌گیری ضعیف عمل می‌کرد، مقابل استقلال خوزستان نیز تن به شکست داد تا علاوه بر از دست دادن 3 امتیاز با ارزش با سقوط 2 پله‌ای روبه‌رو شده و در رده نهم جدول جای گیرد.

ذوب‌آهن در حالی اسیر بحران شده است که با توجه به حفظ شاکله اصلی تیم و بازیکنان اضافه شده پیش از شروع فصل، بسیاری از کارشناسان آنها را جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی می‌دانستند، اما ذوبی‌ها نتوانسته‌اند روند خوب فصل گذشته را ادامه داده و تا به این جای لیگ نتایج ضعیفی را کسب کرده‌اند.

نکته جالب در مورد ذوب‌آهن این است که این تیم علی‌رغم نتایج ضعیفش فوتبال خوبی ارائه کرده و در پارامترهایی مانند تعداد پاس، میزان پاس‌های صحیح، مالکیت توپ و نرخ تبدیل شوت به گل جزو تیم‌های سرآمد لیگ محسوب می‌شود.

ذوب‌آهن در مقابل استقلال خوزستان عملکرد چندان بدی نداشت و بازی نسبتاً خوبی را به نمایش گذاشت. شاگردان نمازی‌زاده در فاز تهاجمی به ویژه در نیمه دوم بازی خوب عمل کرده و موقعیت‌های خطرناکی را به وجود آوردند. آنها تلاش می‌کردند تا با استفاده از پاس‌های عمقی، شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی دست به خلق موقعیت بزنند اما نبود یک مهاجم کامل و تمام کننده در کنار بی‌دقتی بازیکنان در زدن ضربات آخر مانع از گل شدن آنها شد.

عملکرد ذوبی‌ها در فاز دفاعی ضعیف بود و نشان داد که خط دفاعی این تیم با معضلات جدی روبه‌رو است. خط دفاعی ذوب‌آهن علی‌رغم آن که نسبت به فصل گذشته تغییر چندانی نداشته اما دچار افت محسوسی شده و همین امر یکی از عوامل عدم نتیجه‌گیری سبزپوشان در فصل جاری است. مدافعان ذوب‌آهن که بارها با جای‌گیری اشتباه و خطاهای بچه‌گانه، تیم خود را دچار دردسر کرده‌اند، در این بازی نیز با یک خطای بی‌مورد تیم حریف را صاحب پنالتی کرد و 3 امتیاز بازی را از دست دادند.

در آن سو استقلال خوزستان که تیم جوان و بی‌ادعایی است در مقابل ذوب‌آهن عملکرد مثبتی داشت و بازی خوبی را به نمایش گذاشت.

شاگردان یزدی در فاز دفاعی خوب عمل کرده و با دفاع فشرده و بازی تخریبی خود مانع شدند که مهاجمان ذوب‌آهن از موقعیت‌های خود بهره ببرند. در فاز هجومی نیز بازیکنان استقلال خوزستان بارها با ضد حملات و توپ‌های بلند خود، ذوب‌آهن را تحت فشار گذاشته و در نهایت هم مدافعان این تیم را وادار به اشتباه کرده و صاحب یک ضربه پنالتی شدند که تبدیل به گل شد.

در نیمه نخست این دیدار 2 تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشته و حملات متناوبی را روی دورازه‌ها انجام دادند. در 10 دقیقه ابتدایی هر 2 تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشته و بازی بیشتر با درگیری‌های میانه میدان بود بعد از دقایق ابتدایی این ذوبی‌ها بودند که تا حدودی به بازی مسلط شده و نخستین حمله جدی خود را روی دروازه استقلال خوزستان انجام دادند. شاگردان نمازی‌زاده تلاش می‌کردند که با استفاده از پاس پشت مدافعان و شوت‌های از راه دور به گل برسند، اما فقدان یک مهاجم تمام کننده مانع از گلزنی آنان شد. بازیکنان استقلال خوزستان نیز سعی می‌کردند که با ارسال‌های بلند و نفوذ از کناره‌های محوطه جریمه، دست به خلق موقعیت بزنند. شاگردان یزدی در این نیمه با پرس شدید ذوبی‌ها مانع از فشار شدید سبزپوشان شده و در نهایت بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در نیمه دوم ذوب‌آهن بازی را بهتر آغاز کرد و به مرور اختیار توپ و میدان را در دست گرفت. شاگردان نمازی‌زاده که به دنبال برد بودند حملات گسترده‌ای را انجام داده و استقلال خوزستان را تحت فشار گذاشتند اما واکنش‌های دیدنی پورحمیدی مانع از باز شدن دروازه استقلال خوزستان شد. در آن سو آبی‌پوشان خوزستان تلاش می‌کردند که با ضدحملات سریع از شدت فشار حملات ذوب ‌آهن کاسته و دروازه سبزپوشان را باز کنند.

در نهایت نیز شاگردان یزدی به هدف خود رسیده و روی خطای مدافعان ذوب‌آهن صاحب یک ضربه پنالتی شدند. در دقیقه 76 بازی، ایوب کلانتری که با حرکت خطرناک یکی، دو بازیکن حریف را از پیش برداشت در محوطه جریمه توسط گابریل هرناندز متوقف شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. میثم کریمی نیز پشت این توپ ایستاد و توانست دروازه حریف را برای نخستین بار باز کند. بعد از گل، ذوبی‌ها تلاش زیادی برای جبران نتیجه انجام دادند اما بازی تخریبی بازیکنان استقلال خوزستان مانع از خلق موقعیت جدی توسط آنها شد و در نهایت بازی با تک گل میثم کریمی به سود استقلال خوزستان پایان یافت.

نمازی‌زاده: برای نتیجه‌گیری ابزار می‌خواهم

امید نمازی پس ازشکست یک بر صفر شاگردانش مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: همه جوره روی استفاده از موقعیت‌ها کار کرده بودیم. با بازیکنان روی ارسال‌ها، کارهای ترکیبی و غیره کار کردیم، اما متأسفانه گلزن نداریم. باید گلزنی داشته باشیم تا بتواند در هر بازی یا حداقل در هر دو بازی یک بار برای ما گلزنی کند.

وی ادامه داد: دیدید که ما چند موقعیت گلزنی داشتیم؟ بازیکنان ما چند بار با دروازه‌بان حریف تک به تک شدند، اما نمی‌توانم به آنها بگویم وقتی با دروازه‌بان  تک به تک می‌شوید، چگونه گل بزنید. از بازی تیم راضی هستم. ما به جز دیدار مقابل پدیده در جام حذفی،‌ در همه دیدارها برتر از حریفان بودیم، اما مهاجم گلزن نداریم. در مقابل استقلال خوزستان یک موقعیت داشت که از همان یک فرصت استفاده کرد و به گل برتری رسید.

سرمربی ذوب‌آهن درباره اینکه مدافعان تیمش مقابل استقلال خوزستان مرتکب اشتباهات زیادی شدند، گفت: اگر مدافعان ما اشتباه کردند، ببینید بازیکنان حریف چقدر اشتباه داشتند که ما 10 فرصت گلزنی داشتیم. آنها یک فرصت داشتند که آن هم تبدیل به گل شد. همه بازیکنان اشتباه می‌کنند. در رسانه‌ها می‌گویند که دفاع ذوب‌آهن خوب نیست. مگر حریف امروز ما چند موقعیت داشت؟ اگر قرار به ایراد گرفتن باشد، من هم می‌توانم از همه ایراد بگیرم.

نمازی با ابراز اطمینان از بازگشت ذوب‌آهن به روزهای خوبش تصریح کرد: با این حال مطمئنم ذوب‌آهن برمی‌گردد، اما برای نتیجه‌گیری ابزار می‌خواهم. ما مهاجم گلزن نداریم. هر چقدر هم که موقعیت بسازیم، باید  از آن استفاده کنیم. یک جا بخت به ما روی می‌آورد، داوری‌ها به نفع ما می‌شود و پنالتی‌های ما را می‌گیرند، اما همیشه که این‌طور نیست.

وی با اشاره به نیاز تیمش به جذب بازیکنان جدید خاطرنشان کرد: دوست دارم تیمم را در همه نقاط تقویت کنم، اما اول از همه باید یک یا دو مهاجم گلزن جذب کنیم. تبریزی که ابتدای فصل از ما جدا شد. مسعود حسن‌زاده با مصدومیت به تیم آمد و خوب هم نشد. فک حبیب‌زاده در دیدار مقابل استقلال شکست و دو ماه نمی‌تواند بازی کند. حقدوست هم که سرباز است. من چه کار کنم؟

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که چه بازیکنانی را برای خرید مدنظر دارد اظهار داشت: دو سه گزینه را مدنظر داریم که شامل بازیکنان ایرانی و خارجی می‌شوند و هر چه زودتر به تیم ما اضافه می‌شوند.

یزدی: بازی خوبی انجام دادیم

داریوش یزدی پس از پیروزی یک بر صفر استقلال خوزستان مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: امروز از اتفاق ناگواری که برای استان خوزستان و مردم این استان و مردم کشورمان به وجود آمد، متأثر شدیم. این حوادث از سوی همه محکوم است و جا دارد به همه و خانواده این عزیزان از دست رفته تسلیت بگوییم. امیدوارم این اتفاقات که برای جامعه ما مشکل‌ساز می‌شود، تکرار نشود. جا دارد به تیم خودمان تبریک بگویم و از هوادارانی که از ما حمایت کردند، تشکر کنم.

وی افزود: ما امروز یک بازی خیلی سخت داشتیم. می‌دانستیم ذوب‌آهن تیم خوب و قابل احترامی است که بازی خوبی انجام می‌دهد و با وجود اینکه نتوانسته بود در سه چهار هفته اخیر نتایج خوبی بگیرد، اما به لحاظ فوتبالی و تاکتیکی فوتبال خوبی ارائه می‌کند. ما برنامه داشتیم و می‌دانستیم که در چه لحظاتی تحت فشار قرار می‌گیریم و در دقایقی از بازی هم تحت فشار بودیم، اما حملات حریف را کنترل کردیم. به نظرم توانستیم بازی خوبی از خودمان نشان بدهیم و در روزی که این اتفاق تلخ برای استان خوزستان به وجود آمد، توانستیم بخشی از مشکلات را جبران کنیم تا بلکه مردم یک مقدار شاد شوند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در خصوص اینکه برد مقابل ذوب‌آهن چقدر روی روحیه تیمش در هفته‌های آتی تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: بله، گفته بودیم که تیم ما از هفته پنجم به لحاظ روحی، جسمی و تاکتیکی بهتر خواهد شد و دیدید این اتفاق افتاد. به نظرم ما توانستیم نشان بدهیم که شرایط بهتری کسب کردیم و تیم ما اکنون به لحاظ جسمی و روحی شادتر است. ما هنوز جا داریم که بیشتر پیشرفت کنیم. شاید اول فصل کسی ما را جدی نگرفته بود و حتی فکر می‌کردند گزینه اول سقوط هستیم، اما ما داشتیم با این تیم از نزدیک کار می‌کردیم و ما این تیم را باور داشتیم. این تیم ما قابل احترام است و مردم هم باید کم کم به این تیم احترام بگذارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار