عدم دسترسی به سامانه هوشمند شهرداری تهران این روزها خبر ساز شده است؛ از آن جایی که شفافیت از جمله مواردی است که مدیریت شهری این روزها بدان تاکید دارد؛ اما اعضای شورای شهر تهران به اصلی ترین عنصر شفافیت که همان سامانه هوشمند بوده، دسترسی ندارند که لزوم دسترسی به آن مورد تاکید رئیس کمیته حقوقی و امور بین الملل شوراى شهر تهران قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۵۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 25 September 2018

به گزارش تابناک : علی اعطا در نشست خبری کمیسیون نظارت و حقوقی گفت: سامانه‌های هوشمند در شهرداری تهران یکی از ابزارهاى نظارتی است كه اعضاى شورای شهر مى توانند استفاده كنند.

وی ادامه داد: در کلانشهر تهران نمی‌توان به شیوه سنتی بر فعالیت مدیریت شهری نظارت کرد و در نتیجه سهم قابل توجهی از این نظارت، بايد از طريق سامانه‌های هوشمند محقق شود.

در ادامه این نشست اعطا از پیشرفته بودن سامانه های هوشمند اطلاعاتی در شهرداری تهران خبر داد و تصریح کرد: در اواخر خرداد یا اوائل تیرماه سال جاری برای بررسی دقیق‌تر موضوعی که مربوط به دبیرخانه کمیسیون ماده ۷ میشد، درخواست صورتجلسه‌ای خاص را از شهرداری تهران داشتم که به نتیجه نرسید.

رئیس کمیته حقوقی و امور بین الملل شوراى شهر تهران افزود: پس از این اتفاق درخواست كردم دسترسی به سامانه‌های هوشمند میسر شود تا صورتجلسات جلسات و مصوبات و بخشنامه ها و ابلاغیه‌های آنها به صورت شفاف در دسترس قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: پس از اينكه درخواست و پيگيرى به نايجه نرسيد، موضوع منجر به تذکر روز گذشته در صحن شد.

وی این سامانه‌ها را یک ابزار دقیق عنوان کرد و گفت: نباید مدیران شهری تصور کنند برخى امور از دید اعضا شورا بايد پنهان بماند و بنابراین عدم دسترسی اعضا به سامانه‌های هوشمند، قابل توجیه نیست.

اعطا افزود: در هفته گذشته نسبت به اعمال تغییراتى ساختار تشكيلاتى شهرداری تذكر دادم که اساساً در محدوده اختیارات شورای اداری نیست. شورا در مورد جزئیات این تغییرات آگاه نیست. ما از طريق رسانه ها مطلع شديم كه چنين تفييراتى انجام شده است.اين نمونه ديگرى از اموري است كه بايد از طريق دسترسى به سامانه ها مصوبات و صورتجلسات در دسترس باشد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار