نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی آمار ارائه شده از نرخ بیکاری در این شهرستان را غیرواقعی دانست و گفت: نرخ بیکاری در فلاورجان بالای ۳۰ درصد است، چراکه فقط در شهر قهدریجان ۹۰ درصد مردم کشاورز بوده‌اند و امروز به واسطه خشکسالی بیکار هستند.
کد خبر: ۶۵۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 25 September 2018

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فلاورجان که در در جوار امامزادگان حضرت قاسم و حضرت حمزه(ع) شهر ایمانشهر برگزار شد، اظهار داشت: آمار بیکاری ارائه شده اشتباه است، به نظر بنده آمار واقعی بیکاری در شهرستان فلاورجان بالای 30 درصد است چراکه فقط در شهر قهدریجان 90 درصد مردم کشاورز بوده‌اند و امروز به واسطه خشکسالی بیکار هستند.

وی با انتقاد از اینکه یک ساعت کار به عنوان شاخصی برای افراد دارای کار مطرح شده است، افزود: در سال 90، 12 هزار نفر در شهرک صنعتی اشترجان کار می‌کردند که این آمار امروز به زیر 5 هزار نفر رسیده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از سرمایه گذاران قصد دارند اماکن ورزشی بسازند که باید حمایت شوند چراکه در سرانه ورزشی در شهرستان 28 صدم متر مربع است و با ساخت استخر  و سالن ورزشی، موضوع اشتغالزایی و درآمد افزایش می‌یابد.

وی گفت: توسعه شبکه تلفن ثابت در سراسر کشور و جداسازی دو محله ایمانشهر و اشترجان به دو شهر از دیگر مواردی است که شرکت مخابرات و هیئت دولت بدان رسیدگی کند.

 360 طرح تا یک هفته آینده در شهرستان فلاورجان باید به بانک‌ها ارائه شود

محمدعلی شجاعی نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشحال هستم علی ساعدی به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان فلاورجان قرار است امور دولت را اداره کند اما می‌طلبد که فرماندار خود را اختیاردار بداند، فرماندار یعنی نماینده عالی دولت با دستی باز برای پیگیری امور مردم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان وضعیت اشتغال شهرستان را نامناسب دانست و افزود: این شهرستان در بخش جذب اعتبارات اشتغال روستایی 49 درصد جذب اعتبار داشته و تا کنون 120 طرح به بانک‌ها ارائه شده است، این آمارِ خیلی کم نشان می‌دهد دستگاه‌های این شهرستان، کاری نیستند؛ این‌که بیاییم بگوییم مقام معظم رهبری چه گفتند، جنگ اقتصادی است و نامه بزنیم، مشکل مردم برطرف نمی‌شود بلکه ایده، فکر، عمل و پیگیری حتماً خروجی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در فلاورجان با 12.5 درصد از استان کمتر و از متوسط کشور بالاتر است، خاطرنشان کرد: دولت برای اشتغال خانگی وام 4درصدی پرداخت می‌کند، باید این اعتبارات جذب شود، تا یک هفته آینده 360 طرح باید به بانک‌ها ارائه شود و هر شب کارگروه اشتغال شهرستان تشکیل شود و گزارش آن به معاونت اقتصادی استانداری ارائه شود، همچنین بانک‌ها در مدت 10 روز مسائل اداری وام‌ها را انجام دهند و هیچ طرحی باقی نماند.

شجاعی تصریح کرد: در حوزه اشتغال تبصره 18، شهرستان فلاورجان 78 میلیارد سهمیه دارد که 3 میلیارد از آن جذب شده است، امروز صنعتگران نیازمند سرمایه در گردش هستند بنابراین باید در این حوزه فعال شوید.

شجاعی با بیان اینکه شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی هستند، تصریح کرد: شهرداری یک دولت کوچک است که باید براساس بودجه خود، طرح‌هایی را تعریف کند و نیرو جذب کند، امروز به‌همت مجلس ارزش افزوده به شهرداری‌ها می‌رسد که فرصت خوبی برای شهرداری‌ها است.

وی گفت: انتظار می‌رود با بینش بهتر و کارایی بیشتر مسئولان تلاش کنند، باید حرکت کرد، گفتن و نوشتن هیچ خروجی ندارد بدون شک وضعیت کنونی بهبود می‌یابد؛ مشکلات باید در همین شهرستان به‌دست مسئولان برطرف شود و امیدوار هستیم که با تلاش همه و انسجام، شاهد تحقق منویات رهبر انقلاب باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به آماده بودن مجوز فعالیت سرمایه‌گذاران در پرتال سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: فلاورجان از جمله 14 شهرستانی است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، این برنامه جامعی برای ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان آسیب‌دیده از کم‌آبی است.

وی گفت: موضوع تأمین آب برای حفظ باغات و مدیریت بحران آب در اصفهان با انسجام همه مسئولان در سطح استان کنترل شد و طرح‌هایی از سوی استاندار مطرح شده که این طرح‌ها را می‌توان اصلاح و اجرا کرد.

کارخانجات فلاورجان نیازمند ترخیص مواد اولیه از گمرک

سرپرست فرمانداری شهرستان فلاورجان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره 33 سردار و 1400 شهید شهرستان فلاورجان اظهار داشت: این شهرستان با وسعت 320 کیلومتر دارای 250 هزار جمعیت و 20 هزار جمعیت افاغنه است و 70 درصد مردم شهرستان به شغل کشاورزی مشغول هستند.

علی ساعدی افزود: شهرستان فلاورجان قطب کشاورزی است و نیازمند تأمین آب و معرفی کشت جایگزین به کشاورزان است، البته بازگشایی آب در ماه اخیر در این شهرستان تأثیر مثبت در حفظ باغات داشت.

وی گفت: نیازمندی 8 روستا به سیستم تلفن ثابت، ترخیص مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات فلاورجان از کمرگ، ایجاد امکانات لازم همچون آب و برق و گاز برای شهرک صنعتی وزیر آباد، نگاه ویژه دولت به ترمیم و احداث راه‌های روستایی، توجه به مسائل فرهنگی مهاجرپذیر بودن شهرستان از جمله مواردی است که مسئولان و مدیران ارشد استان و کشور باید آن را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه ایمانشهر در این جلسه با بیان اینکه مسئولان در واقع جهادگران مبارزه با استکبار هستند، عنوان کرد: امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) بزرگترین مصداق مبارزه با آمریکا و استکبار را خدمت به مردم دانستند و امام راحل فرمودند مردم ولی نعمت مسئولان هستند بنابراین همه مسئولان با همدلی و انسجام باید در راه خدمت به مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی با بیان اینکه رهبر انقلاب، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی را خط مقدم خدمت به مردم معرفی کردند، گفت: برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان فلاورجان به صورت دوره‌ای در 8 شهر این شهرستان، یکی از نقاط قوت مدیریت شهرستان است و مسئولان از نزدیک با مشکلات هر یک از شهرها آشنا می‌شوند.

شهردار ایمانشهر در این جلسه گفت: شاخصه‌های جمعیتی در دو محله ایمانشهر و اشترجان بالای 8 هزار نفر است و این دو محله قابلیت تفکیک به دو شهر را دارند که این موضوع نیازمند تصویب هیئت دولت است و مردم از آن منتفع می‌شوند.

لزوم حمایت از شهرداری‌های کوچک از سوی دولت از محل اعتبارات ملی، بهره گیری و زمینه سازی از صنعت گردشگری و حفظ آثار تاریخی، هدایت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در ایمانشهر، واگذاری قطعه زمین یک هزار و 800 متری از سوی شرکت مخابرات به شهرداری ایمانشهر و چاره اندیشی و ساماندهی برای ورودی‌های این شهر از جمله مواردی بود که عباس الهیاری در این جلسه مطرح کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار