نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت شیرازه اقتصاد کشور را به هم ریخته و نابسامانی‌های اقتصادی موجود بیشتر ناشی از عملکرد ناموزون و ناکارآمدی این تیم است.
کد خبر: ۶۵۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 25 September 2018

به گزارش تابناک : رضا کریمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 3مهر 97) گفت: ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت شیرازه اقتصاد کشور را به هم ریخته و نابسامانی‌های اقتصادی موجود بیشتر ناشی از عملکرد ناموزون و ناکارآمدی این تیم است و رشد نقدینگی و عدم هدایت صحیح و عدم نظارت و کنترل فرایند اقدام نقش مؤثری در افزایش قیمت‌های سال جاری داشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌نبود ابزار کارآمد مالیاتی ،نظام ناهماهنگ بانکی موجب نوسانات شدید ماه‌های اخیر در بازارهای مسکن،‌ارز، سکه و خودرو شده واقشار متوسط و کم درآمد را به خصوص در تامین کالاهای اساسی به ویژه مسکن دچار مشکل کرده و می‌توان به صراحت اعلام کرد که کمر سرپرستان خانواده‌ها شکسته و در کنار جوانان فارغ‌التحصیل بیکار به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

وی افزود: توزیع متوازن و عادلانه امکانات،‌منابع ملی خواست جدی اکثریت مردم است ناراحتی و نارضایتی مردم از کمبود منابع  مالی نیست بلکه از تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه است.

کریمی خاطرنشان کرد: در اصل سوم قانون اساسی رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی تاکید شده و در آن محو هر گونه استبداد؛ خودکامگی و انحصارطلبی تصریح شده ولی به وضوح  شاهد توزیع ناعادلانه بودجه و اعتبارات در بین استان‌ها و حتی در بین دستگاه‌های دولتی و پرداختی به مستخدمین دولتی را شاهد هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، متولیان آستان قدس رضوی و همه بخش‌های اقتصادی مرتبط با دستگاه‌های حاکمیتی درخواست می‌کنم در سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی  استان‌های کمتر توسعه یافته را مدنظر داشته باشند و از منابع در اختیار استان اردبیل را بهره‌مند سازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار