نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: رییس‌جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل با ادب و متانت و قاطعیت پاسخ گستاخی‌ها و هتاکی‌های ترامپ را داد و مواضع شفاف و منصفانه ایران را تبیین کرد.
کد خبر: ۶۵۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 26 September 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا تابش با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل گفت: سخنرانی ترامپ و روحانی تمایز و تفاوت دو دیدگاه منبعث از تمدن نوپای سرمایه‌داری آمریکا و تمدن دیرپا و فرهنگ غنی ایرانی را به خوبی نشان داد. ترامپ نشان داد که موضع گیری‌ها و سخنانش بر هیچ پایه‌ای استوار نیست و متغیر است.

وی افزود: ترامپ با گستاخی و تهدید، نهادهای بین‌المللی را به چالش کشید، بر رقبای تجاری آمریکا تاخت و بی‌محابا قانون‌گریزی و مجازات قانون گرایان را تجویز کرد و تهدیدها و ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه کشورمان را تکرار کرد درحالی‌که رییس جمهور کشورمان با منطقی استوار و کلامی موزون سیاست‌های آمریکا در مواجهه با ایران را به چالش کشید و به ادعاهای بی‌پایه ترامپ پاسخ گفت و تشریح کرد که ایران برخلاف آمریکا، کشوری پایبند به اصول و قواعد بین‌المللی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: رییس‌جمهور تروریسم را محکوم و ایران را در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم با اقدامات عملی‌اش قلمداد کرد. ایشان منطق ایرانیان در تعامل و مذاکره و گفتگو را قوی ذکر کرد اما با اشاره به بدعهدی و پیمان‌شکنی و تلاش براندازانه آمریکا، این رژیم را غیرقابل اعتماد دانست.

تابش در پایان گفت‌: در یک کلام رییس‌جمهور با ادب و متانت و قاطعیت پاسخ گستاخی‌ها و هتاکی‌های ترامپ را داد و مواضع شفاف و منصفانه و منطبق بر قوانین و قواعد بین‌المللی و تعالیم اسلامی و ملی را در مواجهه با مسائل جهانی به زیبایی تبیین کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار