معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: طرح پایش سلامت ویژه بانوان شاغل در شهرداری همدان و تشکل‌های ورزشی فعال در مراکز فرهنگی انجام شد.
کد خبر: ۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹ 21 February 2015
معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: طرح پایش سلامت ویژه بانوان شاغل در شهرداری همدان و تشکل‌های ورزشی فعال در مراکز فرهنگی انجام شد.

محمدرضا بیاناتی در گفت‌گو با تسنیم ، اظهار داشت: طرح پایش سلامت ویژه بانوان در محیط کار با هدف ارزیابی وضعیت سلامت و پیشگیری از مشکلاتی که هنوز به مرحله بیماری نرسیده‌اند، اجرا شد.

وی افزود: افزایش سطح آگاهی کارمندان درباره بیماری که از آن با خبر هستند ولی به عنوان بیماری یا اشکال تلقی نمی‌کنند، برای ۱۵۰ نفر از بانوان شاغل در شهرداری همدان و بانوان ورزش صبحگاهی فرهنگسرای عین‌القضات اجرا و راهکارهای تشخیصی و درمانی لازم به آنها ارائه شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان تصریح کرد: افزایش اشتغال بانوان در حیطه‌های کاری مختلف رو به افزایش از جمله ویژگی‌های حال حاضر جامعه امروزی است و این اشتغال روز افزون دلایل متعدد فردی، اقتصادی و اجتماعی داشته است و در بسیاری مواقع اجتناب‎ناپذیر بوده است.

وی گفت: اشتغال بانوان، مانند هر پدیده اجتماعی دیگر، پیامدها و تأثیرات اجتماعی خاص خود را دارد و باید تبعات مثبت و منفی متعددی بر سلامت زنان و حتی کیفیت زندگی خانواده‌ها گذاشته است.

بیاناتی عنوان کرد: گرچه اشتغال چه برای مردان و چه زنان می‌تواند توام با خطراتی باشد اما این خطرات به دلایلی چون تفاوت در شغل مردان و زنان، تفاوت‌های جنسیتی و تفاوت در مسئولیت‌های خانوادگی  متغیر است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه زنان به طور خاص با چالش ایجاد و حفظ تعادل وظایف عاطفی، خانوادگی و اجتماعی و وظایف شغلی مواجه هستند، افزود: بدیهی است میزان کارایی و بهره‎وری فرد سالم بسیار بیشتر از فرد بیمار، هزینه‎های پزشکی فرد سالم بسیار کمتر از فرد بیمار است و همچنین نقش فرد سالم در مناسبات اجتماعی و رفتارهای فردی بسیار مؤثرتر و سازنده‌تر از فرد بیمار است.

وی افزود: رفتارهای متقابل فرد سالم نسبت به فرد بیمار، در محل کار و زندگی خانوادگی نیز بسیار شایسته‌تر، با نشاط‌تر و مثبت‌تر است و امکان اخذ نتایج آماری از وضعیت سلامت جمعیت زیر پوشش برای مدیران مجموعه و استفاده از آن در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمانی را فراهم می‌کند.

بیاناتی مشارکت جدی بانوان در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و آگاه‌سازی در زمینه سبک زندگی اسلامی، تبیین جایگاه سلامت زنان در محیط کار، آگاهی از وضعیت سلامت فرد و اقدام برای تشخیص یا درمان بیماری‌های احتمالی و خاموش، آسیب شناسی سلامت زنان در محیط کار، تدوین راهبردهای ارتقای سلامت زنان در محیط کار و ارتقای سلامت جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی و ارتقای سطح سلامت کارمندان زن شاغل در شهرداری همدان را از اهداف اجریا طح پایش سلامت برشمرد.

وی بیان کرد: به همین منظور در کنار معاینات پزشکی و شغلی، آموزش‌های لازم برای اصلاح سبک زندگی نیز به این افراد داده شده است و این برنامه به مدیریت امور بانوان شهرداری و با مشارکت سازمان هلال احمر در فرهنگسرای عین‌القضات همدانی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار