معاون فرهنگی کمیته امداد استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین زمینه سازان فقر اقتصادی که همواره در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد، ریشه کنی بی سوادی و ترک نابجای تحصیل است.
کد خبر: ۶۶۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 26 September 2018

به گزارش تابناک : کریم زارع امروز از کسب رتبه نخست کمیته امداد در مبارزه با بی‌سوادی در بین همه دستگاه‌های اجرایی خبر داد و اظهار کرد: این نهاد از بدو تأسیس در زمینه مبارزه با بی‌سوادی گام برداشته و افزایش فرصت تحصیل با کیفیت برای مددجویان و فرزندان آن‌ها، یکی از عوامل مؤثر در رسیدن جامعه تحت حمایت به توانمندی اقتصادی و فرهنگی است.

وی با اشاره به این‌که مبارزه با بی‌سوادی، روی دیگر مبارزه با فقر و نیازمندی است، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌سازان فقر اقتصادی که همواره در دستور کار این نهاد قرار دارد، ریشه‌کنی بی‌سوادی و ترک نابجای تحصیل است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اصفهان با بیان این‌که در سال 96 تعداد بی‌سوادان تحت حمایت این نهاد تنها 217 نفر بوده که شامل 167 نفر خانم و 50 نفر آقا است، عنوان کرد: از تعداد 217 نفر، 160 نفر مورد تأیید نهضت سوادآموزی به عنوان بی‌سواد قرار گرفتند که 75 نفر از آن‌ها تمایل به سوادآموزی داشتند و در حال حاضر در حال آموزش هستند، از این 21 نفر در 6 ماهه اول سال 96 توانستند کارنامه قبولی خود را دریافت کنند.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری در اسفند ماه سال 96 در زمینه سوادآموزی مددجویان بی‌سواد و کم‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال، با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه، این نهاد متعهد به ثبت نام و شناسایی این مددجویان، ارائه فضاهای آموزشی برای اجرای برنامه‌های سوادآموزی و برگزاری جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی ویژه سوادآموزان هدف شد، کسب رتبه نخست در مبارزه با بی‌سوادی، نشانه اهتمام بالای این نهاد به اجرای تعهدات خود است.

زارع با ابراز امیدواری نسبت به ریشه‌کنی بی‌سوادی در میان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، خاطرنشان کرد: با همکاری و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی می‌توان به این هدف دست یافت و پس از آن، تلاش‌ها را بر مهارت‌آموزی و توانمندسازی مددجویان متمرکز کرد.

وی در پایان تصریح کرد: امسال برگزاری جشن عاطفه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد که در حال حاضر هم در حال برگزاری است و امکان مشارکت در آن برای حمایت از حق تحصیل آبرومندانه نیازمندان این جامعه با شماره‌گیری #1*8877*، تماس با شماره 0968877 و مراجعه به تارنمای emdad.ir فراهم شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار