کسی نیست از خود بپرسد که چه چیزی باعث شده تا ما ایلامی ها اینگونه بر علمداری خودکشی در ایران اصرار ورزیم ؟! گره کار از کجاست ؟! مسئولین ،دولتمردان ،فرهنگ ،جامعه و یا واقعا عزراییل از کار بیکار شده ومردم خودشان جور او را در ستاندن جان خویش می کشند؟!
کد خبر: ۶۶۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 27 September 2018

تابناک ایلام::می گویند از خود کشی کمتر بنویسید،پمپاژ ناامیدی نکنید ،جامعه به اندازه کافی دستخوش استرس وفشار روانی هست ،آمار خودکشی ها در استان پایین امده است و ....درست است ،شاید درخصوص بخشی از این موضوعات  بیراه هم نگویند ،اما واقعا مسبب این استرس و فشار روانی کیست ؟! ما یا آنها ؟!

خوب ما هم راضی به نوشتن از مرگ و بوی کافور و یاس نیستیم ،اصلا خوشی نمی بینم که با وجود آن، از خبرهایی که بوی مرگ وفنا می دهند عبور کنیم ،ولی واقعا چه باید کرد ؛وقتی در یک هفته  آن هم در استان کوچکی همچون ایلام، چهار نفر به به راحتی خوردن یک جرعه آب ،به ختم زندگی خود راضی می شوند ؟!آیا بازهم می توان به راحتی از کنار این  پدیده شوم ودردناک عبور کرد و برآن چشم بست ؟!

همین شب گذشته بود که رسانه ملی چنان با آب وتاب از خودکشی درامریکا سخن می گفت که گویی کل مشکلات جهان در این کشور جمع شده است ! آمریکایی که به قول بعضی ها مقتدر است!کدخداست ! هر روز اگر سه وعده مرگ نثار آن نکنیم روزمان شب نمی شود!اما این مرگ گفتن ها همچون بوم رنگ چرخ خورده ودر نهایت به یقه خودمان می چسبد!تازه اینکه  حال وروز امروز ما بی تاثیر از اخم وخنده های رهبرانش نیست !

مگر مردم براحتی از کنار این پارادوکس عبور می کنند ،که رسانه ملی از وقوع خودکشی در هزاران کیلومتر دوردست تر بگوید ،اما رسانه های استان ایلام از حضور سایه شوم خودکشی بر سر هم استانی هایشان چیزی ننویسند ومهر سکوت بر لبانشان بزنند؟!

بله! البته برای ما هم سخت است ،تکرار مکررات ! سخت است که بنویسیم ؛هنوز از شوک تراژدی خودکشی یک دختر جوان چرداولی ،زوج سرابله ای ،نوجوان دهلرانی ،مرد مهرانی ،نوجوان ملکشاهی و....خارج نشده ایم که خبر دردناک خودسوزی دختر آبدانانی که شب گذشته به وقوع پیوست ،ما رادر سر خط اول داستان خودکشی درایلام قرار داد!این موضوع هم فعلا سکرت بماند که دو  روز پیش خطر خودکشی از بیخ گوش یک مادر ایوانی و یک پدر چرداولی گذشت !این یعنی اقدام به خودکشی هفت نفر در کمتر از هفت روز ! راستی قدری غیر طبیعی جلوه نمی کند؟!

کسی نیست از خود بپرسد که چه چیزی باعث شده تا ما ایلامی ها اینگونه بر علمداری خودکشی در ایران اصرار ورزیم ؟! گره کار از کجاست ؟! مسئولین ،دولتمردان ،اقتصاد فشل،فرهنگ ،جامعه و یا واقعا عزراییل از کار بیکار شده ومردم خودشان جور او را در ستاندن جان خویش می کشند؟!نکند نفرین شده مرگ گفتن های بی امانیم وخود نمیدانیم؟!

دیگر هم نمی گوییم مسئولین عزیز اعتبارات پیشگیری را کجا هزینه می کنید؟! به جای بازی با کلمات وبالا وپایین آوردن آمارها به این موضوع بیاندیشید! آمار خودکشی درایلام واقعا بالاست .

به همین بسنده می کنیم ..............

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار