تنها در کمتر از یک ماه 6نفر در استان اقدام به خودکشی کرده اند، در چهار گوشه استان ایلام مادران رخت ساه برتن کرده اند و زجه سر می دهند در فراغ فرزندان خود ؛ به راستی مسئولین صدای زجه این مادران را می شنوند ؟! کمر خمیده پدران ؛ اشک فرزندان پدری که از سر نداری خود را حلقه آویز کرد می بینند ؟
کد خبر: ۶۶۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 28 September 2018

تابناک ایلام  مجتبی کاور:: بی تفاوتی واز طرفی کتمان مشکلات انباشته شده ، امروز دستاورد مسئولینی است که تنها با ارائه آمار های بی اساس جامعه ما را به پرتگاه کشانده اند . متاسفانه حقیقت حلقه مفقود شده بسیاری از مدیران است، مدیرانی که تنها با ارائه آمار کلی و کیلویی به دنبال سرپوش نهادن برمشکلات عدیده جامعه هستند ،تنها به پست ومقام خود فکر می کنند تا حل مشکلات جامعه ؛ در مقابل یک به یک شهروندان مسئول هستند، چون فقر ،بیکاری ، تنگناهای اقتصادی ومعیشتی ، نگاه تبعیض آمیز از جمله دستاورد آنهایی است که به  نام مردم خدمت کردند ولی بیشتر به دنبال کام خود بوده اند !

خلاِ مدیریتی واز طرفی عدم توجه به مشکلات وسرپوش نهادن برواقعیت های پنهان اجتماعی جامعه ما ،سبب شده تا هرروز خبر های نا خوش آیندی در سطح جامعه پر از درد ما منتشر شود، خبر هایی که هرکدام آنها  خود حدیث مفصلی دارد.

ایلام کوچک ولی پر از ثروت است، استانی که رکورد دارهمه آمارها در سطح کشور وگاهی در دنیا است؛ از نفت وگازش گرفته تا خودکشی وبیکاری اش ؛نفت وگاز برای دیگران نان دارد ،خودکشی و بیکاری برای ما نام دارد، چرا باید بجای نان، فقط نام داشته باشیم؟! به راستی مزد مرزداران بدون مزد فقط از این همه ثروت نام است؛  پس نانش چی !؟

دیگر نای نوشتن از فقر ، بیکاری ، خودکشی ، اعتیاد طلاق و....در استان ایلام را نداریم، نه اینکه خسته شده ایم ؛بلکه گوش شنوایی نیست ،اگر بود به صورت  ویژه مشکلات این استان کوچک و محروم حل می شد.

تنها در کمتر از یک ماه 6نفر در استان اقدام به خودکشی کرده اند، در چهار گوشه استان ایلام مادران رخت ساه برتن کرده اند و زجه سر می دهند در فراق فرزندان خود ؛ به راستی مسئولین صدای زجه این مادران را می شنوند ؟! کمر خمیده پدران ؛ اشک فرزندان  پدری  که از سر نداری خود را حلقه آویز کرد می بینند ؟

آقایان مسئول ! سالهاست که خودکشی سایه شوم خودرا  بر سر استان ایلام افکنده است وتاکنون نسخه پیشگیری از سوی مسئولین به خوبی ارائه نشده است، به راستی تا کی باید شاهد و نظاره گر خودکشی همنوعان خود باشیم وتنها شما به جلسه وارائه آمار ها اکتفا کنید  ؟!

امروز سایه سنگین خودکشی وشرایط بد اقتصادی ومعیشتی می تواند خسارت جبران ناپذیری به سرمایه انسانی جامعه وارد کند، امید است مسئولان کشوری واستانی  برای حل مشکلات این استان به صورت جدی وارد عمل شوند .

علاج قبل از واقعه را در دستور کار خود قرار بدهید وبه جای جلسه و مصوبه ،عملیاتی وارد میدان مقابله با این پدیده خانمان سوز شوید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار