عضو اتحادیه پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران گفت: خانواده بزرگ رشته پرورش اندام شهرستان شهرضا، یکی از قطب‌های استان اصفهان و کشور به شمار می‌آید.
کد خبر: ۶۶۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 02 October 2018

به گزارش تابناک : مرتضی جانقربان با اشاره به اینکه هیأت بدنسازی و پرورش اندام شهرستان شهرضا در سال1384 تأسیس شد، اظهار داشت: خانواده بزرگ رشته پرورش اندام شهرستان شهرضا، یکی از قطب‌های استان اصفهان و حتی کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت 22 باشگاه دارای مجوز مختص بدنسازی آقایان و بانوان در شهرضا، گفت: تعداد محدودی باشگاه در حال انجام امور مربوط به صدور پروانه هستند و بیشتر مدیران باشگاه‌های زیر مجموعه‌ای از نامیان این ورزش هستند و عملکرد 10 باشگاه در حد قهرمان‌پروری است.

فعالیت بیش از 2 هزار نفر در رشته بدنسازی در شهرضا

عضو اتحادیه پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در کل، ورزشکاران این هیأت در باشگاه‌های سطح شهر خانم و آقا بیشتر از 2 هزار نفر هستند، خاطرنشان کرد: این آمار به صورت تقریبی و توسط هیأت تخمین زده شده و این تعداد در فصل‌های مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به تعداد مربیان و داوران حرفه‌ای رشته پاورلیفتینگ در شهرستان شهرضا، بیان کرد: در رشته پاورلیفتینگ حدود 20 داور ملی و یک داور بین‌المللی، در پرورش اندام 5 داور ملی و در رشته مچ‌اندازی 6 داور ملی در حال فعالیت هستند.

جانقربان افزود: مربیان این رشته بالغ بر40 نفر هستند که دارای کارت مربیگری و مجوز از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هستند و سبب افتخار است که در کل کشور 48 نفر دارای کارت مربیگری بین‌المللی هستند که علیرضا جانقربان از شهرستان شهرضا موفق به دریافت این کارت شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تغذیه، اعزام به مسابقات، ایاب و ذهاب و ورودی مسابقات سرسام‌آور است، تصریح کرد: در حال حاضر ورزشکارانی که قصد شرکت در مسابقات کشوری را دارند باید حدود 600 هزار تومان و برای حضور در مسابقات آسیایی حدود 15 میلیون تومان هزینه کنند.

هیأت بدنسازی شهرضا جزو 3 هیأت برتر استان اصفهان

مسئول هیأت بدنسازی و پرورش اندام و کونگ‌فو شهرضا با بیان این‌که هیأت بدنسازی و پرورش اندام شهرضا در 13 سال گذشته هر سال به عنوان 3 هیأت برتر استان اصفهان انتخاب شده است، تصریح کرد: اگر در ارگان‌های مختلف بودجه و ردیفی که برای ورزش تصویب شده در ورزش هزینه می‌شد، این مشکلات برطرف می‌شد.

وی با بیان اینکه هزینه حضور ورزشکاران در مسابقات آسیایی بر عهده فدراسیون‌های مربوطه است، خاطرنشان کرد: اگر مسابقات رسمی در تقویم فدراسیون به عنوان مسابقات آسیایی قلمداد نشده باشد، ورزشکار باید هزینه حضور خود در این مسابقات را پرداخت کند، اما نه در این ورزش بلکه بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر این امر محقق نمی‌شود.

جانقربان با انتقاد از اینکه باشگاه‌داران برای خدمات ورزشی به اداره دارایی مالیات ارزش افزوده پرداخت می‌کنند، گفت: ورزشکاران ما به ویژه حرفه‌ای‌ها به هیچ بیمه‌ای متصل نیستند که بتوانند استفاده بهینه کنند یا بازنشستگی شامل آن‌ها شود، ورزشکاران و مربیان فاقد امنیت شغلی هستند و با پیگیری‌های بسیاری هم که انجام شد، اما هیچ بیمه‌ای برای ورزشکاران، مربیان و داوران ورزشی تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از حرفه‌ای می‌شود به آن معنا است که حرفه آن شخص ورزش باشد، بیان کرد: نفر چهارم رشته قوی‌ترین مردان دارای کاپ جهانی در شهرستان شهرضا منشی باشگاه با حقوق 700 هزار تومان و قهرمان آسیا در رشته پاورلیفتینگ که راننده است پس از کسب عناوین قول مساعدت و کار به او داده شد و بعد به دست فراموشی سپرده شد.

ضرورت همکاری آموزش و پرورش برای استعدادیابی نوجوانان

مسئول هیأت بدنسازی و پرورش اندام و کونگ‌فو شهرضا با اشاره به استعدادیابی و جذب افراد دارای پتانسیل ورزشی در رشته بدنسازی و پاورلیفتینگ، بیان کرد: رشته بدنسازی و زیر مجموعه‌های آن چون بیشتر بحث خصوصی ورود پیدا کرده، استعدادیابی از باشگاه‌های خصوصی انجام می‌شود، اما اگر آموزش و پرورش همکاری کند، می‌توان استعدادهای فراوانی را کشف کرد، استعدادها از رده پایه، نوجوان و جوان قابل پرورش است و این مهم مستلزم همکاری آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به استفاده ورزشکاران از مکمل‌های ورزشی، گفت: مکمل‌های ورزشی همانطوری که از نام آن پیدا است تکمیل کننده ورزش هست و اصولاً در ورزشکاران حرفه‌ای، یا کسانی که دارای تغذیه مناسب نیستند و یا برعکس کسانی که باید رژیم غذایی یا ورزشی بگیرند، استفاده می‌شود که توسط خود مشاوران و دکتر تغذیه تجویز می‌شود.

عضو اتحادیه پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در تمامی ورزش‌ها بر حسب نیاز و اهداف‌شان مکمل‌های ورزشی مورد استفاده قرارمی‌گیرد، افزود: اداره ورزش و جوانان شهرضا در صورت مشاهده مواد نیروزا که به عنوان دوپینگ مطرح می‌شود، به شدت برخورد می‌کند.

مربیان ورزشی نباید مکمل یا دارو تجویز کنند

وی با بیان این‌که تجویز مکمل یا دارو باید زیر نظرکارشناس انجام شود و مربیان نباید تجویز کنند، گفت: مکمل‌های ورزشی در بیشتر داروخانه‌ها بدون تجویز کارشناس تغذیه به فروش می‌رسد و در شهرهای اصفهان، شیراز و تهران فروشگاه‌های عرضه مکمل فراوان است و شرکت‌هایی که در داخل مکمل با سیب سلامت عرضه می‌کنند که مشخصات مکمل، منع مصرف و کلیات آن برروی برچسب شده و خود ورزشکار به آسانی به آن دسترسی دارد.

جانقربان با اشاره به مشکلات موجود در هیأت بدنسازی و پرورش اندام شهرضا، خاطرنشان کرد: عدم بودجه مشخص، نبود اسپانسر و خیر ورزشی، عدم وجود پایگاه ویژه قهرمانان، عدم ارایه خدمات ویژه به حرفه‌ای‌های ورزش توسط ارگان‌ها، کمبود سالن و محیط مناسب این ورزش، عدم همکاری بیشتر ارگان‌ها برای برگزاری مسابقات از جمله مشکلات این هیأت است.

وی با تأکید بر این‌که مهمترین مشکل این هیأت ورزشی نبود خوابگاه برای میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی این رشته است، گفت: نبود خوابگاه مشکل تمام رشته‌های ورزشی است و در بیشتر باشگاه‌ها ورزشکاران رشته‌های مختلف حضور دارند و به نوعی با تمام ورزش‌ها در ارتباط است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار