مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر دارای معلولیت شنوایی و بینایی از خدمات بهزیستی بهرمند هستند.
کد خبر: ۶۶۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 03 October 2018

عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به وجود ۴۵۰۰نابینا و کم بینا در استان گفت:۲۳ مهرماه روز عصای سفید نام گذاری شده و تلاش ما بر این است تا این افراد از تکنولوژی روز استفاده کنند.

عفتی با اشاره به ۳۰ مرکز توانبخشی نابینایان در استان یزد افزود: تا کنون ۳۱ هزار کودک تحت مراقبت این سازمان قرار گرفتند که هزار و ۴۰۰ کودک شناسایی شدند که از این تعداد۶ هزار کودک معیوب انعکاسی بودند.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد دارای معلولیت شنوایی تحت پوشش این سازمان در یزد هزار و ۷۶۴ و تعداد کل معلولین ۱۳ هزار و ۲۸۰ نفر هستند گفت: از جمله اقدامات حمایت بهزیستی به ناشنوایان ارائه نه هزار و ۳۲۷ مورد خدمات تخصصی شنوایی‌شناسی، ۳۰۱ مورد سمعک گذاری، ۱۵ مورد کاشت حلزون شنوایی و ۱۵۵ مورد تعمیر و تامین قطعات دستگاه کاشت حلزون در مراکز توانبخشی بهزیستی است.

غربالگری ژنتیکی و بررسی اختلالات شنوایی و بینایی در کودکان
وی با بیان اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از ناشنوایی در کودکان افزود: برای پیشگیری از به دنیا آمدن کودکان با معلولیت شنوایی غربالگری ژنتیکی و بررسی اختلالات ژنتیکی قبل ازتولد نوزاد انجام و غربالگری شنوایی نیز بعد از تولد نوزاد انجام می‌شود که در سال گذشته ۱۵ کودک شناسایی و حلزون شنوایی برای آن‌ها کاشته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزدافزود: در استان یزد مراکز ارائه‌ دهنده خدمات به ناشنوایان و کم‌ شنوایان شامل یک تشکل استانی تحت عنوان کانون ناشنوایان استان و سه مرکز تخصصی خانواده، کودک کم‌شنوا و ناشنوا است و همچنین این استان دارای مراکز تخصصی توان‌بخشی دولتی و غیردولتی است.

عفتی با اشاره به رو به افزایش بودن جمعیت سالمندی در استان یزد و رتبه دوازدهم استان در جمعیت سالمندی گفت:جمعیت سالمندی استان یزد از ۶ درصد به ۹/۳ درصد افزایش یافته که در استان یزد صدهزار سالمند وجود دارد که این جامعه با مشکلات و بیماری‌های مختلف مواجه هستند.

وی ادامه داد: در استان یزد جمعیت سالمندی بانوان بیشتر از آقایان است که از این جمعیت ۲۵ درصد از آن‌ها تحت حمایت نهاد‌های دولتی و ۲۵ درصد نیز فاقد مسائل حمایتی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به افزایش درصد تنهایی در استان گفت:۷۰ درصد از سالمندان با همسر و فرزندان، ۲۲ درصد با فرزندان و ۷ درصد از سالمندان استان تنها زندگی می‌کنند که آمار تنهایی با توجه به رفتن خانواده به سمت تک فرزندی در حال افزایش است.

وی همچنین به وجود ۴۰ مرکز توانبخشی بهزیستی در استان اشاره کرد و افزود: ۷ مرکز شبانه روزی سالمندان، ۱۶ مرکز توانبخشی روزانه، ۷ مرکز ویزیت در منزل و ۱۲ مرکز مراقبت سالمندی در یزد و شهرستان‌های استان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تعداد مهد‌های کودک زیر نظر بهزیستی در استان را ۳۰۷ مهد اعلام کرد وگفت: ۲۰۰ مهد در شهر یزد و ۱۰۷ مهد روستایی تحت نظر بهزیستی در استان یزد با آموزش یازده هزار کودک در حال فعالیت هستند که بمناسبت روز کودک نیز در این مهد‌ها برنامه‌های متنوعی از جمله باشگاه کتابخوانی و همایش سه ساله‌های حسینی و ... برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان برگزاری جشنواره فیلم و نقاشی کودکان گفت:جشنواره ملی فیلم ۵۰ ثانیه‌ای و نقاشی کودکان با موضوعات محیط زیست و کودک و ... از ۱۴ تا ۲۵ مهرماه و اختتامیه این جشنواره ۲۹ آبان با معرفی برترین‌ها برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار