"جئورجی پتکوف"، دروازه‌بان بلغارستان در ۴۲ سالگی بار دیگر به تیم ملی فوتبال کشورش دعوت شد.
کد خبر: ۶۶۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 03 October 2018

به گزارش تابناک : جئورجی پتکوف، دروازه بان ۴۲ ساله تیم فوتبال اسلویا صوفیه که درلیگ بلغارستان عملکرد فوق العاده‌ای داشت و عنوان بهترین بازیکن ماه آگوست لیگ بلفارستان را کسب کرد، پس از ۹ سال غیبت و در سن ۴۲ سالگی بار دیگر به تیم ملی فوتبال کشورش دعوت شد.

این دروازه بان متولد ۱۹۷۶ است و سابقه بازی در تیم‌های لواسکی صوفیه و پارالیمنی را دارد و در سال ۲۰۱۲ به تیم اسلویا صوفیه پیوست. او در لیگ بلغارستان به جنگجو و بازیکنی با شور و شوق بالا معروف است و پس از اینکه در سال ۲۰۰۹ با سوئیس بازی کرد، دیگر به تیم ملی کشورش دعوت نشد، اما درخشش او در سن ۴۲ سالگی سبب شد تا "پتار هوپچو" سرمربی تیم ملی فوتبال بلغارستان، پتکوف را دعوت کند.

دروازه بان 42 ساله به تیم ملی فوتبال دعوت شد

این بازیکن با حضور در دیدار تیمش مقابل هایدوک کرواسی پس از فریدل به عنوان مسن‌ترین بازیکن رقابت‌های لیگ اروپا تبدیل شد و حال قرار است در ۲ بازی بلغارستان مقابل قبرس و نروژ، در سن ۴۲ سالگی برای کشورش بازی کند. تیم ملی این کشور در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا و در گروه ۳ لیگ C. با ۶ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های قبرس و نروژ در رده‌های بعدی قرار دارند.

پتکوف پس از دعوت دوباره به تیم ملی بلغارستان در سن ۴۲ سالگی بیان کرد: بسیار خوشحالم که به تیم ملی کشورم بازگشته ام و آماده بازی کردن هستم، اما این تصمیم پتار هوپچو، سرمربی تیم خواهد بود که من در ترکیب اصلی باشم یا خیر.

او افزود: از این اتفاق خوشحال هستم، زیرا تلاش‌های من جواب داد و امیدوارم در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا از سد قبرس بگذریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار