منابع روسی از امضای قرارداد فروش اس ۴۰۰ روسیه به هند و نیز امضای بیست توافقنامه همکاری میان دهلی نو و مسکو خبر دادند.
کد خبر: ۶۶۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 05 October 2018

به گزارش تابناک : دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از امضای قرارداد فروش سامانه اس ۴۰۰ میان دهلی نو و مسکو خبر داد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا قرار داد فروش سامانه اس ۴۰۰ به دهلی نو به امضا رسیده است، گفت: بله درحاشیه سفر به امضا رسیده است.

منابع روسی همچنین از امضای ۲۰ توافق نامه با حضور ولادیمیر پوتین و نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو در زمینه همکاری نظامی، واردات گاز از روسیه از سوی هند و ساخت نیروگاههای هسته ای در هند از سوی روسیه خبر دادند.

شایان ذکر است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز گذشته طی سفری ۲ روزه وارد هند شد.

وی در جریان نشست خبری مشترک با نخست وزیر هند گفت: روابط ما با هند تاریخی و متمایز است. ما به دندبال همکاری طولانی مدت هستیم و تعداد زیادی توافقات با هند امضا کردیم. ما به دنبال افزایش مبادلات تجاری میان روسیه و هسند تا ۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ هستیم. سرمایه گذاری مشترک ما به ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. ما آماده تاسیس ۱۲ نیروگاه هسته ای دیگر در هند هستیم. ما به هند در زمینه های نظامی، راه آهن و فضا کمک خواهیم کرد.

وی به محض ورود مورد استقبال «سوشما سوراج» وزیر خارجه این کشور قرار گرفت و پس از آن با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار کرد.

رسانه های هندی قبلا اعلام کرده بودند که دهلی نو و مسکو طی این سفر علاوه بر امضای قرارداد خرید سامانه دفاعی «اس ۴۰۰» هند از روسیه، ۲۰ قرارداد در زمینه های دفاعی، هسته ای، انرژی، هوافضا و اقتصادی به ارزش ۵ میلیارد دلار به امضا برسانند.

افزون بر این طرفین برای انجام مانور مشترک نظامی  ۱۰ روزه در راستای مبارزه با تروریسم در تاریخ ۱۸ الی ۲۸ نوامبر (۲۷ آبان الی ۷ آذر) نیز به توافق رسیده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار