اشتباه مرگبار بازیکنان سپاهان در برابر نساجی موجب گره خوردن بازی و کشیده شدن کار به ضربات پنالتی شد.
کد خبر: ۶۶۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 06 October 2018

به گزارش تابناک : تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف نساجی مازندران رفت در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 این تیم را شکست داد و راهی دور بعدی رقابت‌ها شد.

سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با تیم نساجی مازندران رو به رو شد و در یک دیدار جذاب و نفس‌گیر، موفق شد شاگردان نکونام را در ضربات پنالتی شکست داده و راهی دور بعد شود. زردپوشان اصفهانی که در لیگ برتر با 2 پیروزی پیاپی، به یک قدمی صدر جدول رسیده و یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌آیند، قصد دارند علاوه بر لیگ در جام حذفی نیز خوب ظاهر شده و با 2 برد شیرین به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود کردند.

سپاهان این روزها حال و روز خوبی داشته و رفته رفته به اوج نزدیک می‌شود. تیم امیر قلعه‌نویی که در ابتدای لیگ فوتبال زیبایی بازی می‌کرد اما در نتیجه‌گیری مشکل داشت، اکنون به مرز پختگی رسیده و علاوه بر ارائه یک فوتبال دلچسب، در نتیجه‌گیری نیز موفق عمل می‌کند.

شاگردان قلعه‌نویی شب گذشته همانند دیدارهای قبلی خود بازی خوبی را به نمایش گذاشته و برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشتند، اما اشتباه وحشتناک مدافعان در کنار بی‌‌دقتی مهاجمان تیم، مانع از کسب پیروزی در پایان وقت قانونی و اضافه شد تا کار به ضربات پنالتی بکشد. سپاهانی‌ها در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشتند. زرد پوشان اصفهانی در این دیدار موقعیت‌های گلزنی پرشماری را خلق کردند، اما عکس‌العمل‌های عالی حامد لک، دفاع منطقی بازیکنان نساجی و بی‌درقتی و استرس بالای مهاجمان سپاهان مانع از بهره بردن از آنها شد.

شاگردان قلعه‌نویی در فاز دفاعی، اگرچه در مجموع عملکرد خوبی داشته و موقعیت گلزنی چندانی در اختیار بازیکنان نساجی قرار ندادند، اما همان یک اشتباه مرگبار نیمه نخست که گل مساوی شاگردان نکونام را در پی داشت، موجب شد نساجی با خیال آسوده‌تری به اجرای برنامه‌های خود پرداخته و با یک دفاع منطقی راه گلزنی سپاهانی‌ها را ببندد.

در آن سو تیم نساجی مازندران بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و بازیکنان این تیم عملکرد مثبتی داشتند. نکونام با توجه به تفاوت سطح کیفی و فنی 2 تیم، تاکتیک مناسبی برای این دیدار اتخاذ کرده بود. بازیکنان نساجی که از انگیزه بالایی برای شکست دادن سپاهان و صعود به دور بعد برخوردار بودند،موفق شدند یک بازی حساب شده و منطقی را به نمایش بگذارند. شاگردان نکونام در فاز هجومی تلاش می‌کردند تا با ضدحملات سریع و پاس‌های عمقی به دروازه سپاهان دست پیدا کنند. در فاز دفاعی بازیکنان نساجی نمایش بدون نقصی ارائه کردند. آنها با دوندگی و پرس بالا دفاع تیمی و منطقی را انجام داده و بارها مانع از گلزنی سپاهانی‌ها شدند.

در نیمه نخست، سپاهان بازی را تهاجمی آغاز کرده و با حملات پی در پی، خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 5 بازی، ارسال کومان روی سومین کرنر پیاپی با ضربه سر کی‌روش استنلی همراه شده و گل سپاهان به ثمر نشست. بعد از این گل شاگردان قلعه‌نویی که به دنبال ثبت یک پیروزی پرگل بودند به حملات خود ادامه دادند، اما سد دفاعی بازیکنان نساجی و واکنش‌های خوب حامد لک مانع از این امر شد. در آن سو بازیکنان نساجی بعد از دریافت گل، دست به ضد حملات پرسرعت زده و با ارسال‌های عمقی و ضربات ایستگاهی قصد باز کردن دروازه سپاهان را داشتند و در نهایت نیز موفق شدند. در دقیقه 26 بازی، ارسال شجاعی از روی ضربه آزاد میانه زمین، با ضربه پشت سر هم کیانی و شهباززاده وارد دروازه سپاهان شد. بعد از گل تساوی نساجی، سپاهانی‌ها فشار زیادی را برای رسیدن به گل وارد کرده و حملات گسترده‌ای را انجام دادند که حاصلی در بر نداشت. شاگردان نکونام هم در ضدحملات خطرناک ظاهر شده و بارها دروازه سپاهان را تهدید کردند، اما موفق به گلزنی نشدند.

با شروع نیمه دوم، باز هم این سپاهان بود که کنترل بازی را در دست گرفت و حملات خطرناکی را انجام می‌داد. شاگردان قلعه‌نویی تلاش می‌کردند با استفاده از توپ‌های بلند خود را به محوطه جریمه نساجی رسانده و با ارسال از جناحین خلق موقعیت کنند، اما دفاع منطقی شاگردان نکونام اجازه نداد تا کاری از پیش ببرند. در آن سو، نساجی از سرعت مهاجمانش استفاده کرده و حملات تند و تیزی را ترتیب دادند اما نتوانستند بهره چندانی از این فرصت‌ها ببرند. سپاهانی‌ها که از بازی مستقیم نتیجه نگرفته بودند، از اواسط نیمه دوم رو به شوت‌های از راه دور آوردند، اما این روش نیز جواب نداد و در پایان وقت قانونی بازی با نتیجه مساوی خاتمه یافت و به وقت اضافه کشیده شد.

در وقت اضافه، این سپاهان بود که به طور کامل به بازی مسلط شده و با حملات پرتعداد سعی در رسیدن به گل داشت. شاگردان قلعه‌نویی در وقت‌های اضافه موقعیت‌های گلزنی بسیاری را به دست آوردند، اما استرس بالای بازیکنان و سد دفاعی محکم نساجی مانع از گلزنی آنان بود. در آن سو، بازیکنان نساجی که به دنبال کشاندن بازی به ضربات پنالتی بودند در مقابل حملات پرفشار سپاهان دفاع جانانه‌ای انجام داده و موفق شدند اما در ضربات پنالتی بدشانس بوده و در نهایت شکست خوردند.

ضربات پنالتی:

نساجی یک - سپاهان صفر: پنالتی اول را ولسیانی زد که ضربه محکم او به سمت چپ دروازه سپاهان تبدیل به گل شد.

نساجی یک - سپاهان یک: ایران‌پوریان با زدن شوت به سمت چپ دروازه گل اول سپاهان را به ثمر رساند.

نساجی یک - سپاهان یک: دومین پنالتی نساجی را آبشک به سمت راست دروازه زد که نیازمند با پا توپ را مهار کرد.

نساجی یک - سپاهان 2: شوت محکم کی‌روش استنلی به سمت چپ دروازه دومین گل سپاهان در ضربات پنالتی را رقم زد.

نساجی 2 - سپاهان 2: مجتبی ممشلی به زیبایی توپ را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد و پنالتی را تبدیل به گل کرد.

نساجی 2 - سپاهان 2: حامد لک شوت محکم زمینی ساسان انصاری به سمت چپ دروازه را با کف دست مهار کرد و در ادامه نیز توپ به تیرک افقی دروازه برخورد کرد.

نساجی 3 - سپاهان 2: شوت حامد شیری به سمت راست دروازه تبدیل به گل شد.

نساجی 3 - سپاهان 3: کومان هم مثل شیری توپ را به سمت راست دروازه زد که شوت او هم تبدیل به گل شد.

نساجی 3 - سپاهان 3: شوت عباس‌زاده از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت تا نساجی فرصت خوبی را از دست بدهد.

نساجی 3 - سپاهان 4: کیانی با شوت محکم توپ را به سمت چپ دروازه زد که لک با وجود تشخیص درست جهت توپ، چند سانتر برای مهار آن کم آورد تا سپاهان چهارمین پنالتی را تبدیل به گل کرده و صعودش را قطعی کند.

تکسیرا: زدن ضربات پنالتی شانسی نیست

مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: پیش از گل نساجی روی مهدی کیانی خطا شده بود.

خوزه میگوئل تکسیرا مربی تیم فوتبال سپاهان به جای امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی با نساجی در جام حذفی حضور یافت. مدیر رسانه‌ای سپاهان علت این امر را نامساعد بودن حال قلعه‌نویی اعلام کرد.

تکسیرا در نشست خبری گفت: امروز فوتبال زیبایی را مشاهده کردید. 2 تیم متفاوت در زمین بودند. نساجی به دلیل اینکه تلاش می‌کرد، گل نخورد، بازی بسته‌ای را به نمایش گذاشت، اما آنها برابر سپاهان قوی بازی می‌کردند. بازی را محکم شروع کردیم و نمایش خوبی به اجرا گذاشتیم.

وی اظهار داشت: موقعیت‌های زیادی از چپ، راست و عمق ایجاد کردیم. حرکات تمرین شده داشتیم که در موقع حمله ایجاد کرده و طبق برنامه‌ ریزی‌های قبلی، حملات مختلفی را طراحی کردیم. گلی که نساجی به ثمر رساند، قبل از آن خطا روی مهدی کیانی رخ داد و صد در صد فغانی این صحنه را ندید، اما داور چهارم صحنه را دید.

مربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: پس از گلی که خوردیم، موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. از همه مهم‌تر این است که سپاهان زنده است، این تیم امیر قلعه‌نویی است و هیچ وقت روی‌مان برنگردانده‌ایم. راه‌مان را ادامه داده و شادی‌های زیادی به هواداران سپاهان اهدا خواهیم کرد. هواداران امروز حمایت‌مان کردند و مهم است که بازیکنان احساس کنند، هواداران پشت تیم هستند. باید متحد باشیم و راه‌مان را ادامه دهیم.

تکسیرا ادامه داد: ضربات پنالتی شانسی نیست و باید روی آن کار کنیم. ما با دروازه‌بان تیم‌مان کار کرده بودیم. همه اینها به باهوش بودن سرمربی تیم‌مان بازمی‌گردد. ما به لحظه به لحظه بازی فکر کرده بودیم و قلعه‌نویی بود که در این دیدار خیلی کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: سپاهان از هر جهت برای بازی‌های جام حذفی و لیگ آماده است. بازیکنانی که حتی بازی نکردند، با ما متحد بوده و کمک‌مان کرده‌اند. بازیکنانی که بازی نکرده‌اند، به بازیکنانی که بازی می‌کنند، خیلی کمک می‌کنند.

نکونام: مقابل تیم پرمهره سپاهان بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: می‌دانستیم سپاهان در کناره‌ها و ضربات ایستگاهی خطرناک است و برابر این تیم بازی خوبی انجام دادیم.

جواد نکونام پس از شکست مقابل سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال گفت: سپاهان را آنالیز کرده بودیم، آنها را در دو نیمه تحت کنترل خودمان را قرار دادیم و می‌دانستیم سپاهان در کناره‌ها و ضربات ایستگاهی خطرناک است.

وی عنوان کرد: در ابتدای بازی گل دریافت کردیم ولی بازی را ادامه دادیم و موفق به زدن گل مساوی هم شدیم. نساجی فوتبال بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. مقابل تیم پرمهره سپاهان بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. تیمی که بازی مستقیم به نمایش می‌گذارد بازی را برای حریفش سخت می‌کند.

نکونام درباره این موضوع که حذف نساجی باعث می‌شود این تیم در لیگ برتر موفق شود، بیان کرد: در زمین 120 دقیقه دویدیم و برای تمام دقایق بازی و حتی پنالتی‌ها برنامه داشتیم. بازیکنان ما باید روحیه جنگندگی در بازی و حتی در ضربات پنالتی از خودشان نشان دهند. دو بازیکن مصدوم‌مان را امروز نداشتیم و چند بازیکن‌مان هم سرما خورده بودند و حتی یکی از بازیکنان ما نیز از لیست‌مان خارج شد. با بازیکنانی که امروز داشتیم در حد توان‌مان تلاش کردیم و فوتبال و جنگنده خوبی از خود به نمایش گذاشتیم و می‌توانیم به آینده تیم‌مان امیدوار باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار