مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اولویت نخست مدیریت زیست محیطی استان اصفهان تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی است.
کد خبر: ۶۶۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 06 October 2018

به گزارش تابناک : رحمان دانیالی در دومین نشست سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان اصفهان در سال جاری گفت: تشکل های زیست محیطی می توانند نقش مهم و موثری در پیشبرد اهداف محیط زیست استان و کشور داشته باشند.

وی اظهار کرد: تشکل های محیطی زیستی استان ظرفیت های بزرگ اجتماعی به شمار می آیند که با استفاده از توان و پشتوانه مردمی آنان می توان در برابر بسیاری از ناملایمات زیست محیطی امروز جامعه تاثیرگذاربود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  به نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در تحقق توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: تامین حقابه زیست محیطی زاینده رود و احیای تالاب بین المللی بایستی به عنوان اولویت نخست مدیریت زیست محیطی استان مد نظرمجموعه مردم و مسؤولان استان و کشور باشد .

وی با استناد به پژوهش و مطالعات انجام یافته توسط مراکز دانشگاهی درباره تبعات خشکی تالاب بین المللی گاوخونی اظهارداشت: خشک شدن این تالاب در درازمدت منجر به ایجاد کانونی برای تولید گرد و غبار خواهد شد که تا شعاع 500 کیلومتری می تواند اثرات غیرقابل جبرانی بر محیط زیست و سلامت زیستمندان وارد کند.

دانیالی در محورهای فعالیت تشکلها در بهبود مدیریت محیط زیست استان گفت: معرفی مناطق حفاظت شده، شناسایی کمبودها، ارائه راهکارها، فرهنگ سازی زیست محیطی درهمکاری و تعامل با تشکل های زیست محیطی میسر است و در این راستا تشکل ها می توانند با همت بیشتر گام های موثرتری بردارند و تلاش مجموعه محیط زیست استان اصفهان بر این است که با جلب مشارکت مردمی و بین بخشی قدم های خوبی برای محیط زیست استان اصفهان برداشته شود.

برخی مسئولان اعلام کرده‌اند برای رفع خشکی زاینده‌رود تصمیم دارند در طرحی، آب را به طور مصنوعی در زاینده‌رود بچرخانند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار