سونامی ورشکستگی در شهرک‌های صنعتی و عدم جذب سرمایه‌های خارجی مهمترین موضوعات مطرح شده در کارگروه اشتغال توسط نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس بود.
کد خبر: ۶۶۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 06 October 2018

به گزارش تابناک، کارگروه اشتغال استان کرمانشاه سید قاسم جاسمی در این جلسه اظهار داشت: سرمایه گذاری در روستاها در بخش ورزش و جوانان کارایی ندارد چرا که آنها آنقدر محروم هستند که نمی‌شود یک زمین خاکی هم برای آنها درست کنیم.

وی توجه به تعاونی ها را از اولویت ها اعلام کرد و افزود: تعاونی ها سومین اقتصاد کشور را بعد از بخش دولتی و خصوصی تشکیل می دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید ۲۵ درصد تعاونی ها فعالیت چشمگیر داشته باشند اما نه تنها در برنامه پنجم بلکه پس از ۲ سال از برنامه ششم فقط ۵ درصد از کارها اقدام شده و بخش تعاونی مغفول مانده است و توقع داریم این موضوع با جدیت پیگیری شود.

جاسمی گفت: در استان کرمانشاه شهرک های صنعتی سونامی زده هستند و فقط ۳۰ درصد توان فعالیت دارند؛ می توان گفت چک های آنها برگشت خورده و در حال ورشکستگی هستند.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک در استان کرمانشاه جواب می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم صنعت را فعال کنیم در آینده وضعیت کار بهتر خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس وشرای اسلامی افزود: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان و رکود صنعت پیشنهاد می شود شرایط برای بخشودگی جرائم کارفرمایان و بخشودگی حق بیمه ای فراهم شود که کار برای آنها ساده شود.

جاسمی همچنین گفت: سرمایه گذاری شستا در استان فعال نیست و تقاضای ما این است که حداقل شرکت های تعطیل شده را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: باید به رئیس جمهور اطلاع داده شود که واگذاری واحدهای راکد با هزینه کم به بخش خصوصی ضررهای زیادی را وارد می کند و این کار اشتباه است.

نماینده مردم کرماناشه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بحث تجهیزات توانبخشی برای معلولین، یارانه کمپ های معتادین، لزوم اعتبار ویژه برای طلاق و آسیب های اجتماعی توقع داریم کمک های مالی برای استان در نظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: استان کرمانشاه بیکارترین استان با آمار مهاجرت بالاست.

وی افزود: متاسفانه شستا در استان کرمانشاه نقشی ندارد و انتظار می رود یکی از دستاوردهای این سفر موظف کردن شستا باشد که حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری کند تا آمار بیکاری چند درجه پایین بیاید.

حجت الاسلام حسینی کیا یادآور شد: در شهرستانها مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحرک و فعالیت لازم را ندارد و با این روند مشکل بیکاری مردم حل و فصل نخواهد شد در این خصوص ترتیبی اتخاذ کنید که مردم را با ارائه تسهیلات به سمت تولید و اشتغال سوق دهند.

همچنین در ادامه احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بعد از برجام بیش از ۲۰۰ قرارداد بین المللی و تجاری داشتیم اما دریغ از یک سرمایه گذار خارجی در استان کرمانشاه و علی رغم آمار بالای بیکاری اصلا به این استان توجهی نشده است.

وی اظهار داشت: شاید دولت دیدگاهش این است که چون ما یک استان مرزی هستیم مانند دوران دفاع مقدس در حال آماده باش هستند و سرمایه گذاری در اینجا را طعمه ای برای دشمن می پندارند، اگر دیدگاه دولت این است باید تجدید نظر کند.

صفری خواستار کمک مسئولان جهت شکوفا شدن ظرفیت های استان شد و بیان داشت: در طرح اشتغال روستایی برای مناطق محروم که زمینه کارهای صنعتی را ندارند مجوز رسته های شغلی مثل پرورش دام صادر شود که کمکی به دامداران در نوار مرزی است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار