در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند.
کد خبر: ۶۶۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 06 October 2018

به گزارش تابناک : در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۵۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۲ نفر یا ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که ۵ نفر یا ۳۱ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران ۵۹۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۳۰۲ نفر یا ۵۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۶ نفر یا ۳۳ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۹۵ نفر یا ۱۶ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۶۵ درصد از کارشناسان وال‌استریت افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند در حالیکه سرمایه‌گذاران درباره روند قیمت طلا به اکثریت نرسیدند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۴ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۲۰۵.۶۰ دلار بسته شد. قیمت طلا برای کل هفته گذشته ۰.۸ درصد افزایش نشان داد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا بهبود یافته و احتمالا بالاتر می‌رود اما روند پرتلاطمی را در هفته‌های آینده پیش رو خواهد داشت.

شون لاسک، مدیر معاملات شرکت "والش تریدینگ" درباره روند افزایش قیمتها در هفته جاری نظر مثبتی داشت و روند صعودی محدودی برای دلار پیش‌بینی کرد زیرا بازارها پیش از این تحکیم سیاست پولی آمریکا را به حساب آورده‌اند. وی در ادامه افزود: بازار در پایین ۱۲۰۰ دلار کف قیمت پیدا کرده و به نظر می‌رسد تلاش دارد به قیمت بالاتری صعود کند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" نیز اظهار کرد طلا ممکن است به قیمت بالاتری صعود کند زیرا گزارش اشتغال سپتامبر آمریکا پایینتر از حد مطلوب بود و نشان داد اقتصاد آمریکا تنها ۱۳۴ هزار شغل ایجاد کرده است. آمار مذکور ممکن است ارزش دلار را اندکی تحت فشار منفی قرار دهد و بازده اوراق خزانه آمریکا را کاهش دهد.

شاخص دلار آمریکا روز جمعه کمتر از ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۵.۶۹ واحد رسید با این حال برای کل هفته ۰.۶ درصد رشد نشان داد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا ، طلای جهانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار