تابناک: عضو شورای شهر اصفهان گفت: دریافت مبالغی به عنوان بیمه‌های ساختمانی و شامل‌شدن این مبلغ به درصدی از عوارضات برای صدور پروانه در سال آینده، سبب انجام نشدن و یا نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌ها می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲ 21 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، ابوالفضل قربانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قانون بیمه‌های ساختمانی اظهار داشت: با توجه به دریافت مبالغی به عنوان بیمه‌های ساختمانی و شامل‌شدن این مبلغ به درصدی از عوارضات برای صدور پروانه در سال آینده، شهرهای بزرگ با مشکلات جدی در مورد تأمین درآمد روبرو می‌شوند که بدون شک موجب انجام‌نشدن و یا نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌ها می‌شود.

وی افزود: باید مسئولان در این زمینه توضیح دهند که در وهله نخست این پول به چه حساب و به نام چه نهادی واریز می‌شود و اینکه با این پول چه کارهایی صورت می‌گیرد و چه خدماتی در ازای دریافت این پول پرداخت می‌کنند.

این عضو شورای شهر افزود: ادامه این مسئله سبب می‌شود تا روند شفاف‌شدن دریافت پول از مردم توسط شهرداری‌ها خدشه‌دار شود و نیز به اشتغال‌زایی لطمه وارد شود.

غلامحسین صادقیان، عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با تشکر از سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بابت برگزاری هفته گردشگری اظهار داشت: باید برای تفریحات سالم و توسعه نشاط اجتماعی شهر اصفهان همت گذاشته شود و برای برون‌سپاری و واگذاری امور اجرایی مانند اداره فرهنگ‌سراها اقدام شود.

علیرضا نصر، عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به حذف بودجه خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا از بودجه شهرداری اصفهان بیان کرد: اگر قرار باشد رسانه‌ای به دلیل عدم برخورد از کمک مالی تعطیل شود باید اصفهان زیبا، نسل فردا، نصف جهان و زاینده‌رود و خبرگزاری‌ها از قبل حذف می‌شدند و حذف بودجه به معنی تعطیلی خبرگزاری نبوده و اعضای شورا چنین درخواستی نداشته و این اقدام تنها برای مستقل‌شدن است.

وی درباره طرح گردشگری در محلات اصفهان خاطرنشان کرد: استقرار پلیس و تأمین نیازهایی مانند آب شرب و سرویس بهداشتی در محلات گردشگری مدنظر باشد تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

احمد شریعتی، عضو دیگر شورای شهر گفت: وجود بازارهای ارائه غذاهای ارگانیک نیاز امروز شهر است تا مردم امکان دسترسی به غذای سالم را داشته و دچار کمبود ویتامین نشوند.

محمدرضا فلاح، دیگر عضو شورای شهر با اشاره به نزدیک‌شدن به ایام عید و خانه‌تکانی از مردم خواست در استفاده از آب صرفه‌جویی کرده تا در تابستان با بحران مواجه نشویم.

وی با اظهار تأسف از اینکه یک کالا با کیفیت یکسان در جامعه با چندین قیمت وجود داشته باشد، گفت: اداره تعزیرات در این ایام نظارت دقیق و مستمری بر قیمت اجناس و اقلام ضروری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: از معاونت خدمات شهری می‌خواهیم که در ایام پایانی سال به ویژه نوروز نظارت ویژه‌ای به نظافت شهر به خصوص کوچه پس‌کوچه‌ها داشته باشد و نیز تلاش شود تا آلودگی صوتی و زیست محیطی کاهش یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار