مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان اصفهان گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت از ۲۳ تا ۲۶ مهر در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 08 October 2018

به گزارش تابناک : سید‌حسین رضا‌زاده اظهار داشت: نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با هدف بازنمایی فعالیت‌های عام المنفعه در عرصه سلامت از 23 تا 26 مهر به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با اهدافی چون ترویج فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت، ارتقای نظام سلامت با اولویت پیگیری و همدلی خیرین، ارج نهادن به مقام والای خیر اندیشی و نیکوکاران حوزه سلامت، ارائه آثار خلاقانه با موضوع سلامت و تشویق فیلم‌سازان کشور در این حوزه و بازنمایی خدمات صورت گرفته توسط خیرین در عرصه سلامت فرد و جامعه برگزار می‌شود.

رئیس جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با بیان اینکه جشنواره از بخش‌های مختلفی چون مستند، داستانی و فیلم‌نامه تشکیل شده، گفت: موضوعات زیادی از جمله معرفی افراد نیکوکار در عرصه سلامت، معرفی آثار وقف شده در عرصه سلامت، نذر زمان در حوزه‌های سلامت جسم و روان، ایجاد و ترغیب حس مسئولیت و همدردی نسبت به همنوعان، جایگاه رسانه در ترویج و اشاعه فرهنگ نیکوکاری و ... در فیلم‌های ارسالی دیده می‌شود.

800 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

وی ادامه داد: 800 فیلم از بیشتر استان‌های کشور به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه سلامت ارسال شده که توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت 40 اثر توانستند به جشنواره راه یابند.

رضازاده خاطرنشان کرد: خیران با فعالیت‌های عام المنفعه و خداپسندانه علاوه بر رفع مشکلات مردم، فرهنگ حیات بخش و گره‌گشای خیراندیشی وقف را گسترش داده‌اند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان با اشاره به استفاده از هنر در گسترش و ماندگاری این فرهنگ غنی و بی‌بدیل اظهار داشت: هنر در این رابطه نقش بسیار موثری دارد و این کاری� است که دست‌اندرکاران مجمع خیرین سلامت استان اصفهان در تلاش هستند در راستای فعالیت‌های گسترده خود در ساخت مراکز درمانی، بهداشتی و کمک به ارتقا بهداشت و سلامت جامعه از آن بهره ببرند.

هنر، ابزار موثر و ارزشمندی در راستای گسترش فرهنگ نوع‌دوستی است

وی افزود: یکی از شاخه‌های مهم هنری که امروز در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته، فیلم و به ویژه یکی از زیرمجموعه‌های آن فیلم کوتاه است که می‌تواند ابزاری موثر و ارزشمند در راستای گسترش فرهنگ نیک‌خواهی و نوعدوستی باشد.

رضازاده تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ای که از ابزار فیلم کوتاه بهره می‌برد، می‌تواند جرقه‌ای برای حرکت‌های بعدی و نقطه شروعی خوب برای کارهای بزرگ‌تر و بهتر باشد.

رئیس جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با بیان اینکه برگزارکنندگان جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در صدد شناسایی استعدادهای جوان هستند، افزود: برگزار کنندگان در صدد هستند با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها، ضمن شناسایی استعدادهای جوان و آموزش علاقمندان این عرصه، مفاهیم غنی و آموزه‌های انسانی پیرامون موضوع حیاتی سلامت برای افراد جامعه را با زبانی دیگر به مخاطبان خود منتقل کنند.

وی ادامه داد: زبان هنر،زبانی است که امروزه ثابت شده اثرگزاری بیشتر و عمیق‌تری بر مخاطبان خود داشته و می‌تواند با هزینه کمتر و جذابیت بیشتر نسبت به سایر ابزارها، ماندگارتر کند.

رضازاده گفت: انتظار می‌رود جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت، با گره زدن سلامت و هنر بتواند جشنواره پرباری باشد؛ چرا که دو مفهوم بسیار مهم و ارزشمند را در کنار هم قرار داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار