بارش باران در پانزدهمین روز از مهر ماه در استان اصفهان، طراوتی خاص به شهرستان‌ها بخشید.
کد خبر: ۶۶۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 08 October 2018

به گزارش تابناک : بارش باران در پانزدهمین روز از مهرماه نیز در استان اصفهان ادامه پیدا کرد و باعث شد بارقه‌های امیدی برای مردم و به‌ ویژه کشاورزان پس از تابستانی که به نظر می‌رسید سخت‌تر از همیشه طی  شد، باقی بماند.

بارش‌ها تقریباً به‌ صورت رگبار و وقوع رعد و برق در سراسر نقاط اصفهان از پنج‌شنبه‌شب آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس  گفت: میزان بارش طی 24 ساعت گذشته 2.1 میلی‌متر بوده است و این در حالی است که  سال گذشته در این ایام هیچ بارشی نداشته‌ایم.

وی  با اشاره به کاهش 5 درجه‌ای هوا افزود: این کاهش دما در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی کاشان اظهار داشت: امروز در اکثر نقاط شهرستان احتمال وزش باد نسبتاً شدید خواهیم داشت و احتمال رعدوبرق در نواحی مرتفع مهیا است.

بارش شدید همراه با رعدوبرق در گلپایگان موجب جاری شدن سیل و نفوذ به خانه‌های مردم و به وجود آوردن تخریب‌هایی در این شهرستان شده است.

 
 
 

در شهر گل شهر این شهرستان میزان بارش به 15 میلی‌متر رسیده است که میزان جالب‌توجهی برای این مقدار بارش در آغاز سال آبی جدید است.

بارش باران در شهرستان فریدن نیز باعث بروز آب‌گرفتگی در معابر شهر داران و سایر شهرها و روستاهای این شهرستان شده و از سوی دیگر خوشحالی کشاورزان را نیز در پی داشته است.

 
 
 

در اردستان، نطنز، نجف‌آباد و فریدون‌شهر نیز بارش باران باعث آب‌گرفتگی معابر در این شهرستان‌ها شد.

مردم اصفهان نیز که نخستین بارش پاییزی را تجربه می‌کردند تنوعی از ریزش‌ها را در بخش‌های مختلف شهر شاهد بود، در برخی نقاط تگرگ، بعضی مناطق دانه‌های ریز برف و در بیشتر قسمت‌ها باران بارید.

شدت باران در برخی معابر مشکلاتی را به همراه داشت و عکسی که در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌دهد در زیرگذر قائمیه کار از آبگرفتگی گذشته و ماشین‌ها به زیر آب رفته‌اند.

هرچند روابط عمومی معاونت خدمات شهری، تمام این آبگرفتگی را مربوط به 20 دقیقه‌ای می‌داند که به دلیل یخ‌زدگی مجاری دفع آب سطحی، آب پایین نرفته و چنین صحنه‌ای به وجود آمده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار