رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۹۲۰۰ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی در ۶ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 09 October 2018

به گزارش تابناک : مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های متاثر از سیل و طوفان، اظهار کرد: به دلیل سیل و آب گرفتگی ۶ استان کشور شامل اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد درگیر سیل شدند و عملیات امدادرسانی در استان‌های گیلان و مازندران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۹ شهرستان متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند، افزود: در مجموع به ۱۵۶ شهر و روستا امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ مهرماه در مجموع به ۹۲۰۰ نفر امدادرسانی شده است و ۳۲۷ نفر نیز اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۴۳ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به فوت ۸ تن از هموطنان بر اثر سیل و صاعقه افزود: ۵ تن بر اثر سیل و ۳ تن بر اثر صاعقه جان باختند. همچنین ۱۲ مصدوم برای ادامه روند درمانی خود به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۱۲۳ دستگاه خودرو سواری گرفتار در سیلاب، رهاسازی شدند و از ۷۰۱ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.

سلیمی با بیان اینکه در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان از ۱۸۲ دستگاه پمپ و لجن کش استفاده شده است، تصریح کرد: ۲۵۰ تیم در قالب ۱۱۶۲ نیروی عملیاتی در این مدت امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به انتقال ۳۹۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی توسط یک فروند بالگرد به مناطق گرفتار در سیل و طوفان، افزود: ۲۷۰۰ تخته پتو، ۱۲۰۰ تخته موکت، ۱۰۸ ست شستشو، ۳۶۰ شعله والور و فانوس، ۱۹۷۰ کیلوگرم نایلون، ۲۷۷۰ بطری آب معدنی، ۴۱۰۰ قوطی کنسرو، ۲۹۸۰ کیلوگرم برنج، ۱۳۶۰ کیلو گرم روغن در بین خانواده‌های متاثر از سیل توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار