مدیر مولفه‌های اجتماعی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به اسناد شاخصه‌های اساسی کلی نظام سلامت، میانگین وضعیت سلامت در استان اصفهان درمقایسه با میانگین کشور در وضعیت مناسبی است.
کد خبر: ۶۶۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 10 October 2018
به گزارش تابناک : پژمان عقدک در نخستین جلسه مجمع سلامت شهرستان اردستان، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در استان برگزار شده است، مقرر شد تمام شهرستان‌های استان اصفهان جلسه مجمع سلامت را با هدف ایجاد حداکثر همگراهی و همراهی بین دستگاه‌های مختلف برگزار کنند. 
 
 وی با بیان اینکه این مجمع قرار است همه ساله در کل شهرستان‌های استان با مشارکت مردم و دستگاه‌های عضو برگزار شود، افزود: تاکنون بیش از 15 شهرستان مجمع سلامت را برگزار کرده‌اند. 
 
مدیر مولفه‌های اجتماعی سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: به اسناد شاخصه‌های اساسی کلی نظام سلامت، میانگین وضعیت سلامت در استان اصفهان درمقایسه با میانگین کشور بهتر است و در شهرستان اردستان نسبت به میانگین استانی وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان است. 
 
در ادامه مراسم، فرماندار اردستان گفت: در جوامع مذهبی با پدیده‌ای بنام حفظ جان روبرو هستیم که نسبت به آن اهتمام جدی صورت نمی‌گیرد. 
نسبت سالمندان اردستان دو برابر کشور است

حمیدرضا تاملی افزود: نقش سرمایه انسانی در توسعه سلامت مهم است، اما امروز کشورهای همجوار بدون داشتن عناصر بالقوه یکی از بهترین نقاط تجمع بشری را ایجاد کرده‌اند. 
 
وی  گفت: در خصوص از دست دادن عناصر انسانی و وارد شدن خسارت به این سرمایه‌های اصلی بررسی صورت نمی‌گیرد. 
 
فرماندار اردستان با بیان اینکه برای پویایی و حفظ سلامت در جامعه باید انسجام جدی و عمومی از سوی دستگاه‌ها تبیین و در جامعه نهادینه شود، گفت: نسبت سالمندان شهرستان اردستان دو برابر کشور بوده و این مورد موجب سالمند بودن شهرستان شده است. 
 
تاملی افزود: بندهای قانونی مهمی در خصوص برخورد با پدیده‌هایی همچون قلیان که موجب ضرر و زیان به جسم افراد جامعه می‌شود، وجود دارد، اما نهادهای متولی نسبت به آن همراهی نکرده و نظارت‌های جدی انجام نمی‌شود. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار