همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان توحیدی در اصفهان با حضور 800 شرکت کننده از ادیان مختلف برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 11 October 2018

به گزارش تابناک : صبح امروز همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان توحیدی با حضور 800 شرکت کننده از ادیان مختلف در سالن اهل بیت اصفهان برگزار شد.

آیت الله محمد هادی عبد خدایی نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری و دبیر علمی این همایش در آیین افتتاح این رویداد بین المللی گفت: در این دنیا به محبت اهل بیت بسیار احتیاج داریم و این با محوریت ادیان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: انبیا الهی غرق محبت بودند و حتی با دشمنانشان نیز با محبت برخورد می کردند؛ ما محبت را در سیره امام هشتم مشاهده می کنیم که مهربانی اصل بسیار بزرگی بوده است.

مسئله مهم وحدت ادیان ،وحدت اهل کتاب است
در ادامه آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان به اهمیت برپایی چنین همایش هایی اشاره کرد و گفت: مسئله مهم وحدت ادیان ،وحدت اهل کتاب است اکنون کفار علیه بشریت قیام کردند و تابع هوای نفس خود هستند.

وی بیان کرد: اهل کتاب دست به دست هم دهیم و پلیدان را از بین ببریم و مشرکان را از بین ببریم و نگذاریم جنایتکاران حکومت کنند و جهان را برای انسانی که انسان دوست است آماده کنیم کسی که دین حق را در همه زمین بگستراند؛دین یعنی تسلیم خدا بودن و به پیامبرخدا و معاد ایمان داشتن هر کسی از این سه اصل اعتقاد ندارد یعنی دین ندارند .

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: غرض از وحدت اهل کتاب این نیست که یک فرد مسیحی مسلمان شود یک نکته اساسی که به خصوص در این زمان وحدت اهل کتاب است ؛ وحدت اهل کتاب زبان مشترک همه ی ادیان و در عبادت خدا نیز مشترک است.

و ی ادامه داد: در ادیان توحیدی غیر خدا کسی را به عنوان سرپرست قائل نیستیم ؛ ما بسیاری از اهل کتاب مسلمین کفار مسیحی و یهودی را اهل کتاب واقعی نمی دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان داشت :ما صهیونیست ها را یهودی نمی دانیم و از مرام حضرت موسی به دورهستند ؛ آمریکایی ها نیز پیرو مسیح نمی دانیم چرا که حضرت مسیح برای ایجاد وحدت و دوستی آمده است .

گفتنی است در پایان این همایش نمایندگان ادیان مختلف با ارائه مقالاتی ابعاد دینی ادیان خود را برای حاضران تشریح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار