رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: زنان در معرض خطر سرطان سینه طی یک ماه با استقرار اکیپ های سلامت در باغ های بانوان تحت پوشش شهرداری شناسایی می شوند.
کد خبر: ۶۶۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 13 October 2018

به گزارش تابناک : فریناز تولائیان اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹ مهرماه تا ۹ آبان ماه به عنوان سلامت بانوان نامگذاری شده است بنابراین طی توافق اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با شهرک سلامت و همکاری یکی از کلینیک‌های مستقر در این شهرک اقدام به شناسایی زنان درمعرض خطر سرطان سینه در اصفهان می کنیم.

وی گفت: اکیپ های سلامت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در باغ‌های بانوان که بیشترین مراجعه بانوان را دارد و تورهای تفریحی در آن برگزار می‌شود، مستقر می شوند و بانوان را با بیماری‌ سرطان سینه آشنا، تست‌های بِرست، چگونگی خود مراقبتی و معاینه های اولیه را آموزش می دهند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: پکیج کاملی از درمان بیماری های مربوط سینه بانوان از جمله معاینه، تست برست و آگاه‌سازی بانوان نسبت به این بیماری ها وجود دارد و می‌توانند اقدامات ثانویه پس از درمان را با داشتن امکانات کامل انجام دهد.

وی بیان داشت: چنانچه در معاینه‌های اولیه، بانوان به وجود علایمی در سینه مشکوک شدند، کلینیک شهرک سلامت آماده انجام درمان برای بیماران خواهد بود.

تولائیان تاکید کرد: اطلاع رسانی‌های لازم در باغ های بانوان شهر انجام و تاریخ مراجعه نمایندگان کلینیک درمان بیماری‌های پستان مشخص شده است.

وی با اعلام اینکه همچنین ویژه برنامه هایی برای سلامت دندان کودکان داشتیم، گفت: ویژه برنامه دندان سالم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ مهرماه برگزار شد.

تولائیان گفت: در این برنامه با حضور تیم دندانپزشکی، معاینات اولیه دندان کودکان به صورت رایگان انجام و با پوشاندن لباس پزشکی به کودکان سعی شد ترس کودکان از مراجعه به دندانپزشکی برطرف شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف ویژه برنامه دندان سالم، کودکان شهر بودند، تصریح کرد: تاکنون برنامه پیش مراقبت دندان ویژه کودکان در شهر اصفهان برگزار نشده بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار