استاندار همدان با تأکید بر حفظ وحدت و همدلی برای توسعه استان، گفت: شورای شهر، پارلمان واقعی است که تأثیرگذاری این نهاد مردمی در مردم‌سالاری را نمی‌توان نادیده گرفت؛ بنابراین باید جایگاه شورا‌ها حفظ شود.
کد خبر: ۶۶۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 14 October 2018
استاندار همدان با تأکید بر حفظ وحدت و همدلی برای توسعه استان، گفت: شورای شهر، پارلمان واقعی است که تأثیرگذاری این نهاد مردمی در مردم‌سالاری را نمی‌توان نادیده گرفت؛ بنابراین باید جایگاه شورا‌ها حفظ شود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمدناصر نیکبخت در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر همدان، ادامه داد: برخی شورا‌ها عملکرد قابل دفاعی ندارند، اما شهردار و شورای اسلامی شهر همدان بدون حاشیه درحال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

وی با ابراز خرسندی از انتخابات بدون حاشیه هیأت رئیسه شورای شهر همدان، اظهار کرد: برای نخستین بار شاهد این مهم بودیم که رئیس شورا، تمام آرای اعضا را کسب کرد که به این معناست در شورای شهر اختلاف نظر وجود نداشته، ذنبال توسعه هستند و وقت را تلف نمی‌کنند.

به گفته نیکبخت، همدان شهر بزرگ و دارای تاریخ و نام بلندی است که دست‌اندرکاران امور شهری همدان نیز باید هم‌تراز همین شایستگی‌ها عمل کند. البته همدان امسال دوران خوبی را پشت سرگذاشت و برای معرفی آن، مراتب بسیاری طی شد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها و نشست‌های بین المللی برای مردم نشاط آور است و نام آوری همدان را بیشتر می‌کند، معتقد است: همدان واقعاً استحقاق آن را دارد که همیشه بر روی آنتن‌های صداوسیما داخلی و خارجی باشد.

به گفته استاندار همدان، همه به این نتیجه رسیدیم که باید شهرداری و شورای شهر همدان را کمک کرد تا همدان با نمایش زیبایی‌هایش، معرفی شود.

نیکبخت اظهار کرد: شهردار همدان با برنامه و تلاش زیاد در حوزه خدمات زیربنایی در حال فعالیت است؛ بنابراین همه برای توسعه شهر باید کمک کنند 

وی در راستای حمایت بیشتر از شورا‌های شهر، گفت: برای همراهی فرمانداران با شورا‌ها در هیأت تطبیق تأکید خواهد شد.

نیکبخت همچنین خطاب به اعضای شورای شهر همدان درخواست کرد: از سرمایه گذاری حمایت کنید، زیرا این شهر با حضور آن‌ها آباد میشود و سرمایه‌گذاران باید امنیت داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مدیریت شهری به مناطق محروم و حمل‌ونقل عمومی، توصیه کرد: تعاملات مجموعه مدیریت شهری باید با قوه قضاییه بیشتر شده و از طرفی خدمات این مجموعه اطلاع رسانی شود.

استاندار همدان در تماس با رئیس بنیاد مسکن استان همدان به منظور تعیین‌تکلیف وضعیت زمین واقع در منطقه رضوان متعلق به این سازمان برای احداث پارک، خواستار پیگیری این موضوع شد و عنوان کرد: پیگیری‌های لازم با وزیر راه‌و‌شهرسازی هم به انجام می‌رسد.

نیکبخت با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی پس از راه‌اندازی فرهنگسرای کسب و کار شهر همدان بر عهده استانداری خواهد بود، گفت: برای تکمیل پروژه پل شهید همدانی نمیتوانیم به اعتبارات ملی امید داشته باشیم؛ اما از اعتبارات استانی، مبلغی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

* شورا و شهرداری را کمک دهید

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه انتخابات هیأت رئیسه دور دوم شورای پنجم شورا به انجام رسید، گفت: این انتخابات با تعامل حداکثری اعضای شورا به منظور پیشبرد اهداف مدیریت شهری و سیاست کلان برگزار شد.

کامران گردان با تأکید بر جایگاه شورا‌ها در قانون اساسی به‌ویژه اصل ۱۰۳ و قدردانی از حمایت و همراهی مجموعه استانداری همدان از شورای شهر همدان، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته جایگاه و منزلت شورا‌ها در استان همدان تضعیف شده است و دستگاه‌های اجرایی از اختیارات و اجرای مصوبات شورا، تمکین نمیکنند.

وی با بیان اینکه اندکی ملایمت در مصوبات شورا که منطبق با قانون و به نفع مردم و مدیریت شهری است، ضرورت دارد؛ گفت: سخت‌گیری بیش از حد بر مصوبات شورا، آسیب جدی برای شهر و پروژه‌های شهری است که مدیریت شهری را با چالش همراه می‌کند.

گردان خطاب به استاندار همدان درخواست کرد: کمک دهید تا شهرداری همدان از بحران مالی خارج شود و شورا‌ها هم بتوانند با مصوبات قانونی و تعامل با سایر ارگان‌ها، مدیریت شهر را پیش ببرند و شاهد پیشرفت کاری در شهر باشیم.

* شهر بر روی ریل توسعه قرار دارد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در ادامه گفت: در برخی موارد از هیأت تطبیق انتظار می‌رود تا صرف و صلاح شهر هم در نظر گرفته شود، زیرا برخی مصوبات را تفسیر به رأی می‌‎کنند که فرمانداران باید همراهی بیشتری داشته باشند.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و قراردادی شهرداری همدان، ابراز امیدواری کرد: وضعیت استخدامی این نیرو‌ها به منظور ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر حل شود.

وی، شهرداری همدان را جزو دستگاه‌های اجرایی با عمکلرد مناسب برشمرد و افزود: اقدامات مدیریت شهری، شهر را بر روی ریل توسعه قرار گرفته است.

بادامی‌نجات همچنین با تأکید بر برخورد قاطع با فاسدان، گفت: انتظار می‌رود روند برخورد با مفسدان به شیوه‌ای باشد که انگیزه کاری افراد سالم تضعیف نشود.

نایب رئیس شورای شهر همدان از راه‌اندازی فرهنگسرای کسب و کار در شهر همدان خبر داد و افزود: فضای زیرساختی و پشتیبانی این مجموعه توسط شهرداری همدان و آموزش هم توسط فنی‌وحرفه‌ای استان به انجام خواهد رسید.

* بسته حمایتی سرمایه‌گذاری در شهرداری آماده است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه شورا‌ها به عنوان پارلمان محلی بر مبنای خردجمعی اقدام میکنند، گفت: مباحث اثرگذاری به سرمایه‌گذاری گرده خورده است که در حال حاضر حمایت از سرمایه‌گذار روند خوبی را طی نمیکند.

حسین قراباغی از آماده بودن بسته حمایتی سرمایه‌گذاری در شهرداری همدان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: شرایط موجود برای فعالیت شورا‌ها تلطیف شود تا این مهم به شهر‌ها آسیب نزند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم گفت: با توجه به وضعیت مالی حاکم بر جامعه تکمیل پروژه پل شهید همدانی نیازمند اعتبارات ملی است که امیدواریم این مسأله توسط نمایندگان مجلس و استانداری همدان پیگیری شود.

علی فتحی با توجه به اینکه شهروندان خیابان ۱۰ متری رضوان از یک سانتیمتر فضای سبز هم محروم هستند؛ خطاب به استاندار درخواست کرد: انتظار می‌رود وضعیت زمین بنیاد مسکن واقع در این منطقه برای احداث پارک تعیین‌تکلیف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز نشاط اجتماعی را یکی از نیاز‌های اساسی مردم برشمرد و گفت: مبنای برنامه‌ریزی پیاده راه‌های شهر همدان به عنوان مقصد گردشگری به منظور ایجاد فضایی برای شور و نشاط اجتماعی و گفت‌وگو بوده که نیازمند حمایت بیشتری برای برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی است.

رضوان سلماسی با توجه به اینکه سیاست‌ها بر این است تا همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور شناخته شود، افزود: حفظ بافت تاریخی و فضای سبز هم از مهمترین مباحث ماندگاری گردشگران است که نیازمند نگاه ویژه مدیران استان خواهد بود.

وی همچنین گفت: پروژه‌های مختلف ملی از حوزه کاری شهرداری همدان خارج است که باید زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کرده و در کنار این مباحث، داشته‌های تاریخی و فرهنگی استان را هم حفظ کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در ادامه با تأکید بر نشاط در حوزه مسائل اجتماعی، گفت: در این زمینه نقش شورای شهر همدان بسیار مهم و کلیدی است که به رغم همراهی با این مجموعه، انتظار داریم در سایر برنامه‌های اجتماعی استان هم مشارکت داشته باشید.

سید سعید شاهرخی، ایجاد نشاط اجتماعی را نشأت گرفته از سیاست اصولی دولت برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی برشمرد و افزود: نشاط اجتماعی باید منطبق با امنیت جامعه حفظ شود.

محمدرضا عراقی، معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه تعداد نیرو‌های انسانی شهرداری‌ها بیش از ظرفیت موجود آن است، گفت: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و قردادی به صورت متمرکز در قالب برپایی آزمون در وزارت کشور مدیریت میشود که در حال حاضر اعلام کرده اند هرگونه استخدام از روزمزد تا قراردادی بدون مجوز تخلف محسوب میشود.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری همدان هم با بیان اینکه در ساختار استخدامی‌های شهرداری به ازای هر پست سازمانی، ۳ و نیم نفر مشغول به کار هستند؛ گفت: بر اساس پیگیری‌ها ۵ هزار نفر سهمیه برای استان همدان دریافت کرده ایم که امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شود.

سید حسین جعفری عنوان کرد: تلاش داریم اعضای هیأت تطبیق هم به سمت تخصص‌محوری گرایش پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار