96 نفر نفر از نمایندگان مجلس که با لایحه CFT مخالفت کرده بودند، به صورت داوطلبانه رای خود را اعلام کردند.
کد خبر: ۶۶۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 14 October 2018

به گزارش تابناک : اسامی برخی از نمایندگانی که در «مخالفت» با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) رأی دادند، به‌ صورت داوطلبانه توسط خود این نمایندگان منتشر شد.

این در حالی است که در جلسه علنی روز یکشنبه 15 مهر ماه 1397 مجلس شورای اسلامی، لایحه الحاق ایران به CFT با 143 رأی موافق؛ 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

در این لیست منتشر شده نام اکثریت از نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان نیز به چشم می‌خورد که از جمله آن می‌توان به ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و تیران و کرون، احمد سالک نماینده اصفهان، اصغر سلیمی نماینده سمیرم، اکبر ترکی نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت، حسن کامران نماینده اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین و میمه، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان، زهرا سعیدی نماینده مبارکه، سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان، سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده اردستان، سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، محسن کوهکن نماینده لنجان اشاره کرد.

نام تمام این نمایندگان به اضافه عباسعلی پوربافرانی نماینده نائین و خور و بیابانک، مرتضی صفاری نماینده نطنز و قمصر و ژرژیک آبرامیان نماینده آرامنه جنوب کشور در لیست 133 نفره موافقت با اعلام شفاف آرای نمایندگان درباره این طرح دیده می‌شود.

البته در لیست 133 نماینده‌ای که خواستار شفافیت آرای نمایندگان در موضوع CFT شده بودند از 20 نماینده استان اصفهان تنها نام 3 نماینده اصلاح‌طلب و یک نماینده مستقل در بین مخالفان لایحه دیده نمی‌شود و نام این 4 نفر در بین موافقان شفافیت آرا وجود ندارد.

بر این اساس ناهید تاج‌الدین و حیدرعلی عابدی نمایندگان اصفهان، علی بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار و سمیه محمودینماینده شهرضا و دهاقان در طرح داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان درباره لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» مشارکت نداشتند.

به گزارش فارس، گفته می‌شود برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل به دلیل نگرانی از برخورد فراکسیون‌های داخلی مجلس، احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب فرم مخصوص انتشار اسامی مخالف را امضا نکردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار