آنچنان که زهرا صدراعظم نوری از معاون شهردار تهران نقل کرده است، قرار است با اجرای برنامه 5 ساله شهر تهران، دیگر هیچ مجوز ساخت و سازی در پایتخت صادر نشود.
کد خبر: ۶۶۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 15 October 2018

به گزارش تابناک : زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران در کانال خود نقل قولی از حجت میرزایی، معاون برنامه ریزی شهردار تهران آورده مبنی بر این که مطابق مصوبات شورای عالی شهرسازی نباید تا 5 سال آینده هیچ مجوز ساخت و سازی در تهران صادر شود.

نوری در تلگرام خود نوشت: «حجت اله ميرزايي معاون برنامه ريزي شهردار تهران با اشاره به اینکه شهر فروشی در تهران مطلوب نیست و این رویه نادرست در گذشته موجب بی‌هویتی تهران شده است، گفت: باید براساس مصوبات شورای عالی شهرسازی در ۵ سال آینده هیچ پروانه ساخت و سازی در تهران صادر نشود.

حجت اله میرزایی در هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن با تأکید بر اینکه شهرفروشی در تهران مطلوب نیست، گفت: این مطلوب نبودن شهر تهران برای این است که بخش بزرگی از بی‌هویتی در این کلان‌شهر محصول این رویه نادرست در سال گذشته است.

وی با تأکید بر اینکه تمام ظرفیت‌های ساخت و ساز به کار گرفته شده، اظهار داشت: اگر شهرداری تهران به طرح تفصیلی و طرح جامع خود برای جمعیت‌پذیری پای‌بند، بماند اگر بخواهد مصوبات شورای عالی شهرسازی را رعایت کند، در 5 سال آینده نباید هیچ پروانه ساخت و سازی مگر برای نوسازی بافت‌های فرسوده صادر شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: راهی جز محدود کردن پروانه ساخت و ساز از سال 98 تا سال 1402 نیست. وی تأکید کرد: به هر حال باید یک تغییر نگاهی در صاحبان سرمایه ایجاد شود که آنها برای هر ساخت و سازی اقدام نکنند.»

هجوم زمین داران و باغ داران برای دریافت مجوز

آنچه میرزایی بر زبان آورده و نوری نقل کرده است می تواند خبر خوشی برای تهرانی ها باشد چرا که دیگر شاهد تخریب و نابودی هیچ باغی در تهران نخواهند بود.

مصوبه فوق در صورت اجرا اجازه هیچ ساخت و سازی در زمین های خالی را نمی دهد مگر نوسازی بافت فرسوده. این خبر اما از جهتی نگران کننده نیز هست. درست آنجا که باید در صورت قطعی شدن اجرای آن ساهد هجوم افرادی که باغ و زمین دارند به شهرداری جهت دریافت مجوز ساخت باشیم.

البته یک نکته را نباید فراموش کنیم و آن اینکه هم اکنون شهرداری مشکلات شدید مالی دارد و شاید قصد دارد با تحریک زمین و باغ داران، آنها را تشویق به دریافت مجوز ساخت کند و از این راه بخشی از کمبود بودجه خود را جبران کند.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار