رئیس حفاظت محیط زیست بهبهان : لاشه یک قلاده پلنگ کشف شده در محدوده بهبهان نبوده و در منطقه حفاظت شده خائیز در  استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
کد خبر: ۶۶۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷ 17 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، در حالی که گزارشات از مرگ یک توله پلنگ در منطقه حفاظت شده خائز حکایت دارد و تاکنون دو مصاحبه از مسئولین استان خوزستان در بهبهان منتشر شده است و در آخرین مصاحبه این مسئولان اعلام شده است که این توله پلنگ در منطقه خائیز کهگیلویه اتفاق افتاده است اما تاکنون محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.
مصاحبه اول ، پیدا شدن لاشه یک توله پلنگ
مسئول کمیته حقوقی تشکل های زیست محیطی خوزستان گفت: لاشه یک توله پلنگ در منطقه حفاظت شده خاییز بهبهان کشف شد.
محمد داس مه شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لاشه توله پلنگ در تونل گالری سد آریو برزن بهبهان واقع در محدوده تنگ تکاب منطقه حفاظت شده خاییز امروز کشف شد.
وی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده خاییز و تنگ تکاب زیستگاه پلنگ کاراکال، کل و بز وحشی، تیهو، کبک، گرگ، عقاب و مارخوار است.
مسئول کمیته حقوقی تشکل های زیست محیطی خوزستان با اشاره به مشخص نبودن دلیل مرگ این توله پلنگ بیان کرد: موضوع مرگ این توله در دست بررسی است و از معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست می خواهیم این موضوع را سریعا بررسی کند و هیات تحقیق برای این موضوع تشکیل دهد.
 
مرگ توله پلنگ در خائیز / دو مصاحبه خوزستانی ها و خواب مدیران کهگیلویه و بویراحمد

مصاحبه دوم ، لاشه در منطقه خائیز کهگیلویه بوده است
فرخ شیرعلی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بهبهان، در رابطه با خبر کشف یک قلاده پلنگ در اطراف بهبهان، اظهار کرد: لاشه یک قلاده پلنگ کشف شده در محدوده بهبهان نبوده و در منطقه حفاظت شده خائیز در  استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی گفت: این لاشه متعلق به توله پلنگی حدودا ۳ الی ۴ماهه بوده است که برای خوردن آب به کنار رودخانه‌‌ای در نزدیکی تأسیسات سد آریوبرزن آمده بود.

رئیس حفاظت از محیط زیست بهبهان افزود: این پلنگ ظاهراً هنگام بازگشت، به دلیل وحشت از چیزی در تونل کوچکی که در آن مقداری آهن آلات انبار شده، پناه گرفته و براثر وحشت و یا گیر کردن در میان آهن آلات همان جا محبوس شده و از بین رفته است.

وی همچنین در رابطه با گونه‌های پلنگ بهبهان، عنوان کرد: در منطقه شکار ممنوع بهبهان که همجوار با منطقه حفاظت شده خائیز است گونه‌های پلنگی وجود دارد که سال گذشته توانستیم تصاویری از آنها ضبط کنیم.

شیرعلی بیان کرد: پلنگ‌ها به‌طور طبیعی از گذشته‌های دور در شرایطی کاملاً مسالمت آمیز در محیط زیست بهبهان به سر می‌برند‌ و به‌صورت روزانه گروه‌های گشت و کنترل جهت محافظت از آنها به منطقه شکار ممنوع اعزام می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار