مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ۲۵ پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در استان اصفهان نیازمند خودرو نجات است.
کد خبر: ۶۶۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 17 October 2018

به گزارش تابناک : محسن مومنی با اشاره به امکانات امدادرسانی در حوادث مختلف با توجه به حجم بالای گردشگردان در اصفهان اظهار داشت: 40  پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در اســتان اصفهان وجود دارد که محورهای بین شــهری استان را پوشــش می‌دهد. حدود 50درصد این پایگاه‌ها مجهز بــه آمبولانس و خودروی نجات بوده و بقیه پایگاه‌ها هم آمبولانس دارند.

وی افزود: از طرفی علاوه بر پایگاه ساحلی در زاینده رود، یک پایگاه کوهستان و نیز پایگاه امداد و نجات هوایی استان که مجهز به بالگرد است برای امدادرسانی در طول تابستان و اجرای طرح امداد و نجات تابستانه کل استان اصفهان را پوشش دادند و نیازی به پست موقت برای امدادرسانی نبوده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز و یا مناطقی که نیاز به پوشــش بیشتری دارند، افزود: هر ســال پیش از ایام نوروز و نیز پیش از آغاز طرح امداد و نجات تابستانه، نقاط حادثه خیز و پرخطر شناسایی و وظایف پلیس، هلال احمر و اورژانس مشخص شده و تقسیم کار می‌شود. امسال نیز در جلســات کمیته ایمنی راهها این موارد مورد تحقیق و بررســی قــرار گرفت و ما نیز به عنوان یک نهاد امــدادی نقش خود را در امدادرسانی و پاسخگویی به حوادث ایفا کردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که در کدام محــور یا نقطه حادثه خیز اســتان اصفهان، با تعامــل مثبت میان نهادهای مختلف امــکان کاهش حوادث وجود دارد، بیان کرد: متأسفانه امسال تصادفات زیادی در بزرگراه قم - کاشــان و نطنز اتفاق افتاد. در چنین مواردی که عواملی چون یکنواختی مســیر و خواب آلودگــی رانندگان منجر به حوادث دلخراشــی چون تصادف اخیر اتوبوس مســافربری با کامیــون و فوت 19 نفر از هموطنانمان شــد، باید همه اعضای کمیته شرایطی فراهم کنند تا از این حوادث پیشگیری شود.

مومنی ادامه داد: به عنوان مثال علاوه بر اینکه پلیس می‌تواند با راه‌اندازی ایستگاه‌هایی برای استراحت رانندگان در پیشــگیری از وقوع این حوادث نقش داشته باشــد، ما نیز با اجرای طرح "بهرفت" سازمان جوانان و راه‌اندازی تعداد بیشتری ایستگاه‌های ایمنی و سلامت در پیشگیری از وقوع حادثه با همکاری دیگر نهادها نقش داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبودها و نواقصی که در بحث امکانات در استان وجود دارد، گفت: علاوه بر نیاز به بروزرسانی تجهیزات و لوازم امــدادی، اکنون 25 پایگاه‌هــای امداد و نجات اســتان، خودرو نجــات ندارند کــه تأمین این خودروها سبب عملکرد بهتر در پاســخگویی بــه حوادث خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: همچنین در فصولی که آمار حــوادث و عملیاتها افزایش می‌یابد، نیاز به جذب و مهارت آموزی به امدادگران بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار