رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان پیرامون کلاهبرداری‌های اینترنتی به‌بهانه ثبت‌نام زائران پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد.
کد خبر: ۶۶۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 19 October 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری این است که با طراحی سایت‌های شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند.

وی با هشدار در خصوص کلاهبرداری از زائران اربعین حسینی بیان کرد: زائران اباعبدالله الحسین(ع) هنگام پرداخت هزینه بلیت به‌صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت کرده و حتی الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی هزینه‌ها استفاده کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان باید مراقب باشند تا در دام سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه‌اندازی شده‌اند، نیفتند و حتماً به آدرس‌هایی که در نوار ابزار آمده توجه کنند که در آن از پروتکل https استفاده شده باشد، در غیر این صورت سایت مذکور جعلی است.

وی ادامه داد: همچنین در نوار آدرس این وب‌سایت یک علامت قفل‌شکل است که تمام الزامات و مشخصات سازمان حج و زیارت در آن قابل‌مشاهده است و اگر اطلاعاتی غیر از اطلاعات این سازمان در آن وجود داشت حاکی از جعلی بودن این سایت بوده و کاربران می‌بایست از ثبت‌نام در آن خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان برای ثبت‌نام به‌صورت حضوری به دفاتر مجاز و مورد تأیید سازمان حج و زیارت مراجعه و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کنند.

وی تصریح کرد: زائران می‌بایست برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت به‌نشانی haj.ir مراجعه و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود خودداری و برای تهیه ویزا به دفاتر معتبر و رسمی مراجعه و در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به‌آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار