در همایش سلامت بانوان در کهگیلویه مطرح شد؛
صبح امروز یکشنبه 29 مهرماه سال جاری همایش سلامت بانوان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان و با شعار ملی "حرکت، جامعه پویا و زندگی سالم" با حضور فرماندار کهگیلویه و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹ 22 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، صبح امروز یکشنبه 29 مهرماه سال جاری همایش سلامت بانوان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان و با شعار ملی "حرکت، جامعه پویا و زندگی سالم" با حضور فرماندار کهگیلویه و اعضای شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: خطرات مهمی چون مصرف دخانیات، فشارخون، دیابت، چربی خون، سکته قلبی و مغزی از مهم ترین خطراتی است که زنان جامعه را تهدید می کنند.

وی افزود: ۳۰درصد از زنان و ۱۵ درصد از مردان دچار اضافه وزن و مبتلا به چاقی هستند و برای کاهش وزن به برنامه مدونی نیاز دارند و این برنامه میبایست براساس کالری مناسب تنظیم شود.

جعفر نیکبخت ابراز داشت: انجام ورزش های منظم که باعث تغییر ضربان قلب می شود، برای جلوگیری از بروز چنین خطراتی بسیار موثر است.

وی عنوان کرد: با استفاده مداوم از میوه جات و سبزیجات میتوان از بروز بیماری های بسیار خطرناکی از جمله سرطان روده و سایر بیماری های روده ای جلوگیری کرد و خطر ابتلا به چنین بیماری هایی را کاهش داد.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد:در آینده نزدیک کلاسهای آموزشی سلامت زنان در این شهرستان برگزار می شود.

در ادامه این همایش، رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: آمار طلاق در این شهرستان فاجعه بار است به طوری که از هر 17 مورد ازدواج 5مورد آن به طلاق منجر می شود و این آمار بسیار نگران کننده است.

وی افزود: در شهرستان کهگیلویه میانگین گفتمان بین زن و مرد در طول شبانه روز حدودآ ۱۵ دقیقه است و شیوه مدیریت در خانواده ها نیز به صورت استبدادی عمل میشود.

کورش داوری ابراز داشت: در شهرستان کهگیلویه میانگین پیاده روی زنان روزانه ۲ کیلومتر است.

وی افزود: میانگین مصرف سالانه روغن درکشور ۳ کیلوگرم است در حالی که این آمار در شهرستان کهگیلویه به ۴۳ کیلوگرم میرسد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: میانگین مصرف شیرخوراکی یک مرد فرانسوی درطول سال ۵۰۰کیلوگرم است در حالی که در ایران این میزان حدود ۷۰ کیلوگرم است.

داوری در پایان صحبت های خود عنوان کرد: ۹۲درصد جوانان هیچگونه تحرکی ندارند.

در حاشیه این همایش، مسئول امور بانوان فرمانداری کهگیلویه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:هدف از برگزاری این همایش، آگاه سازی و ارتقا سطح سلامت بانوان و کاهش نابرابری‌های سلامت بانوان است.

وی افزود: به دلیل نقش پر رنگ زنان در خانواده به عنوان همسر و مادر کمتر به بعد اجتماعی آنان توجه شده است، در حالی که زنان شاغل نسبت به زنان خانه دار پر تحرک تر و دارای اعتماد بنفس بالاتری هستند و البته استرس بیشتری نیز به همراه دارند.

دوره ابراز داشت: امروزه زنان کشور در تمامی صحنه ها در کنار مردان و دوشادوش آنها فعالیت دارند و باید دارای حقوق اجتماعی برابر باشند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت روان بانوان عنوان کرد: شهرستان کهگیلویه فاقد پارک بانوان و یا هرگونه مکان تفریحی مناسب برای بانوان است و می طلبد که مسولان استانی و شهرستانی در این خصوص  چاره اندیشی کنند.

مسئول امور بانوان فرمانداری کهگیلویه ضمن ابراز گلایه از عدم بودجه لازم جهت پیشبرد اهداف تصریح کرد: جهت پیشبرد اهداف و برنامه های لازم نیازمند تخصیص بودجه هستیم، اما امور بانوان فرمانداری کهگیلویه هیچ گونه بودجه ای ندارد و بیشتر کار نظارتی انجام می دهد.

دوره در پایان صحبت های خود از همکاری فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه قدردانی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار