مسؤول سازمان بهزیستی اسلام آبادغرب از اقدامات اورژانس اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: رفع کامل آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست و برنامه ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل کرد.
کد خبر: ۶۷۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰ 22 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،فرشته اکبری به تشریح برنامه‌های اورژانس اجتماعی این اداره در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: برنامه اورژانس اجتماعی شامل فعالیت‌های از جمله خدمات‌رسانی مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی است.

مسؤول سازمان بهزیستی اسلام آبادغرب از اصول اورژانس اجتماعی گفت و افزود: حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست، اما با برنامه ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل کرد، ارائه خدمات در برنامه اورژانس اجتماعی باید حداقل دارای سه ویژگی، تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن، باشد.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت فرابخشی آسیب‌های اجتماعی در اجرای این برنامه همکاری‌های درون سازمانی و برون سازمانی نقش بسزایی دارد، کار تیمی در این برنامه بسیار مهم و به فرد و خانواده و جامعه توجه می‌شود.

این مسؤول از اهداف اورژانس گفت و تاکید کرد: کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانس سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی در راستای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیر دولتی، جایگزینی مداخلات روانی اجتماعی در کنار مداخلات قضائی، قصازدایی و پیشگیری از جرم از جمله وظایف اورژانس اجتماعی است.

اکبری به گروه‌های هدف در برنامه‌های اورژانس اجتماعی اشاره و تصریح کرد: افراد مشمول دریافت خدمات در واقع زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزار دیده ، کودکان آزار دیده ، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و نیز سایر افرادی هستند که در شرایط بحرانی قرار دارند.

مسئول اداره بهزیستی اسلام آباد غرب اظهار داشت: اقدامات اجرایی شامل پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص، پیگیری پس از درمان است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار