در جریان اولین نشست خبری شورای استان تهران الهام فخاری از نحوه فعالیت این شورا در سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 23 October 2018

به گزارش تابناک : رئیس شورای اسلامی استان تهران در اولین نشست خبری گفت: نمایندگان ۱۶ شهرستان در شورای شهرستان ها حضور دارند و تلاش کردیم ساختار قانونی نزدیک تر شویم. در خصوص وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفته است

وی گفت: هر ۴۵ روز یکبار باید در محل شورای استان جلسه داشته باشیم که هر ۳۰ روز در این دوره جلسه تشکیل شده است.

فخاری در رابطه با فعالیت کمیسیون های شورای شهرستان گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل ۳ جلسه تا به امروز برگزار شده است و بحث کشاورزان، طرح هادی روستایی و جاده های بین شهری از جمله دستور جلسات بوده است.

وی ادامه داد: کمیسیون محیط زیست و سلامت از دیگر کمیسیون هاست ۳ جلسه برگزار شده که بحث فاضلاب، معادن و اثر معادن بر آلودگی شهر تهران در دستور کار بوده است.

رئیس شورای شهرستان تهران اضافه کرد: کمیسیون برنامه بودجه حوزه های سرمایه گذاری، بودجه شهرستان ها و پیگیری مصوبات ستاد نظارتی در دستور کار بوده است و همپای سایر کمیسیون ها توفیق نداشت. همچنین کمیسیون فرهنگی حوزه آموزش و پرورش، ورزش، گردشگری ، حوزه آسیب ها و پیوست ها در دستور کار قرار داشته است. کمیسیون نظارت حقوقی از منظر نظارت بر اجرای قوانین و موارد که مربوط به شورای شهرستان است و کارگروه مشترکی با استانداری هماهنگ شده است.

الهام فخاری در ادامه نشست خبری خود در مورد وضعیت فرونشست زمین در دشت تهران تصریح کرد: موضوع فرونشست دشت تهران مورد توجه اعضای شورای استان نیز بوده است. به گونه‌ای که مدیران عالی حوزه آب را دعوت کردیم تا نسبت به وضعیت آب و فاضلاب در تهران و همچنین اطلس آب گزارش دهند و در مصاحبه‌هایم نیز اعلام کردم مسئله فرونشست تهران فراتر از آن‌ چیزی است که اطلاع رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه بخشی از فرونشست دشت تهران به دلیل نیاز بی پایان تهران به آب است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که منابع آبی پایتخت مشخص و محدود است، افزود: مسئولان برای تامین آب تهران از استان‌های مختلف درخواست می‌کنند، اما هنوز به نظر می‌رسد که مردم و مسئولان موضوع کم آبی را جدی نگرفتند و همه آب تهران برای مصرف کشیده می‌شود و این در حالی است که کمبود آب سبب از هم گسستن و به هم چسبیدگی خاک می‌شود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید موضوع تصفیه پساب را جدی بگیریم، ادامه داد: متاسفانه سیاست مشخصی در مورد تصفیه پساب در تهران وجود ندارد، چرا که به جای آنکه موضوع را ملی و یا منطقه‌ای ببینیم،‌ آن را محلی و شهری می‌بینیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرستان‌های اطراف تهران به حیات خلوت پایتخت تبدیل شده‌اند، گفت: پایتخت بودن تهران برای شهرستان‌های اطراف پیامدهای مثبت و منفی داشته است که پیامدهای منفی آن شهرستان‌های مجاور را به زحمت می‌اندازد. در حوزه انتخابی شهری تهران، ری وتجریش نیز نهاده شده و از همین رو می‌توان فهمید شهرستان ری و شمیرانات بیشترین آسیب پایتخت را متحمل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان تهران درباره موضوع حریم تهران نیز افزود: موضوع حریم بسیار پررنگ و مهم است و در شهرستان‌های قدس و اسلام‌شهر در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستند که باید هر چه زودتر حریم تهران تعیین تکلیف شود و وضعیت از این بدتر و فراتر نرود.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار