مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در موکب حضرت علی اکبر(ع) روزانه ۵۰۰۰ پرس غذای گرم توزیع و ۱۰۰۰ نفر نیز اسکان داده می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 23 October 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: با مشارکت و هماهنگی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، یزد و اصفهان موکب حضرت علی اکبر(ع) برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) در همایش بزرگ پیاده روی اربعین در مرز چزابه برپا شده است.

وی افزود: این موکب در زمینی به مساحت 900 متر مربع همراه با 30 چشمه سرویس بهداشتی، 10 دوش حمام، برپایی نانوایی، محل اسکان برادران و خواهران به صورت جداگانه، محل توزیع پذیرایی، آشپزخانه و ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: براساس مصوبات قرارگاه مرکزی موکب حضرت علی اکبر(ع) 30 چشمه سرویس بهداشتی، 10 دوش حمام توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تهیه شده همچنین نانوایی نیز توسط افرادی از استان یزد در این موکب برپا شده که روزانه در این نانوایی 4000 قرص نان گرم پخت و بین زائران توزیع می‌شود. همچنین طبخ و توزیع صبحانه و شام نیز برعهده استان یزد است استان خوزستان نیز طبخ ناهار، تهیه میان وعده و همچنین مکان اسکان تجهیز مکان اسکان مسافران را برعهده دارد.

وی بیان کرد: در این موکب روزانه 1000 نفر از برادران و خواهران به صورت جداگانه اسکان داده می‌شوند همچنین 5000 پرس غذای گرم طبخ و بین زائران توزیع می‌شود و دو مبلغ بومی نیز برای پاسخگویی به مسائل شرعی زائران در این موکب مستقر هستند.

صادقی گفت: با همکاری و مشارکت ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها و همچنین از محل موقوفات منطبق و جمع آوری کمک‌های مردمی این موکب برپا شده و از روز 30 مهر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و این موکب تا 15 آبان ماه نیز پذیرای زائران است.

براساس این گزارش علی کاوند؛ مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان نیز در راستای پوشش رسانه‌ای فعالیت های موکب حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز صدا و سیمای استان خوزستان مقرر شده است تا 4 برنامه در شبکه کارون به صورت زنده از این موکب پخش شود. همچنین 10 برنامه رادیویی نیز با محوریت فعالیت‌های این موکب از شبکه رادیو استان خوزستان با حضور مدیران کل اوقاف استان ها، واقفان نیک اندیش و دیگر افراد متخصص تهیه و پخش شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار