این روزها کمبود شیر خشک یارانه‌ای در اردستان، مردم این شهر را با مشکل جدی روبرو کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 23 October 2018

به گزارش تابناک : یکی از مواد غذایی مورد نیاز نوزادان شیر مادر است که در مواقعی نبود آن موجب می‌شود خانواده‌ها به استفاده از شیر خشک روی بیاورند. اما گرانی شیر خشک آزاد سبب شد تا دولت به منظور حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد شیرخشک یارانه‌ای برای آن‌ها در نظر بگیرد تا نوزادان دچار سوءتغذیه نشوند.

نبود و کمبود شیر خشک یارانه‌ای در داروخانه‌ها ظرف چند هفته گذشته موجب نارضایتی برخی شهروندان اردستانی شده است.

یکی از شهروندانی که برای تهیه شیر" یارانه‌ای" با مشکل روبرو شده است به خبرنگار ایسنا می‌گوید: از حدود دو ماه پیش توزیع این نوع شیر خشک با مشکل مواجه شده درحالی که پیش از این به راحتی در تمام داروخانه‌های اردستان در دسترس بوده است.

محمد یکی دیگر از شهروندان اردستانی با انتقاد از نبود شیر خشک در داروخانه‌های اردستان می‌گوید: برای پیدا کردن شیر خشک یارانه‌ای، داروخانه‌های شهرستان را زیر پا گذاشتم، ولی متأسفانه موفق به تهیه آن نشدم.

وی با نشان دادن کارت دریافت شیر یارانه‌ای کودکان دوقلویش به خبرنگار ایسنا گفت: از زمانی که کوپن شیر خشک یارانه‌ای را دریافت کرده‌ایم هنوز یک بار موفق نشده‌ایم از داروخانه آن را تهیه کنیم.

این شهروند با اشاره به این‌که توان خرید شیر خشک آزاد را ندارم، اضافه می‌کند: اگر قرار بود شیر خشک با قیمت مناسب در داروخانه‌ها موجود نباشد، چرا ما را امیدوار کرده‌اند؟

به رغم نیاز كودكان شیرخوار به شیر خشك و تشویق مسئولان به ازدیاد نسل، مسئول یکی از داروخانه‌های اردستان  می‌گوید: تولید شیر خشك یارانه‌ای در كشور تنها در یک شركت انجام می‌شود. شیر خشك یارانه‌ای در انحصار یک شرکت است. او شركت البرز در قم را تنها توزیع کننده و شرکت پگاه مشهد را تنها تولید كننده شیر خشك یارانه‌ای عنوان می‌کند.

همچنین ابوالفضل فدوی- کارشناس نظارت بر مواد غذایی و دارویی شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: توزیع‌کنندگان شیر خشک به دلیل اینکه بتوانند بازار را کنترل کنند تولید این محصول را در اختیار یک شرکت گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود شیر خشک یارانه‌ای مختص به اردستان نیست و در کشور نیز با این مشکل مواجه هستیم، افزود: موضوع یارانه که پیش می‌آید دولت باید به این شرکت‌ها کمک کند. در حال حاضر به دلایل مختلف شرکت‌ها حاضر نیستند شیر خشک یارانه‌ای را وارد بازار کنند.   

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار