کارشناس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان ميبد با اشاره به نرخ 9.2 بيكاري در اين شهرستان، بیشترین آمار بیکاران میبد را فارغ‌التحصیلان رشته علوم انسانی و مهاجران اعلام كرد.
کد خبر: ۶۷۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 24 October 2018

«جمال شفیع‌پور» در نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان ميبد ضمن ارائه گزارشی از آمار بیکاری در اين شهرستان، گفت:با توجه به آمارهاي موجود در مورد ميزان بیکاری در شهرستان میبد، بیشترین بیکاران شهرستان را تحصلی‌کرده های رشته علوم انسانی به خود اختصاص داده‌اند که بعضاض تعدادی از آنها دارای مدرک دکتري نيز هستند ولي هنوز کار مناسب براي خود نيافته‌اند.

وی با اشاره به این که میبد یک شهر صنعتی در استان است، افزود: میبد با توجه به صنعتي بودن، نیازمند رشته‌های فنی است و به همين دليل نيز اكثر دیپلمه‌های رشته‌های فنی نيز در واحدهاي صنعتي شهرستان مشغول بكار هستند و بعضاً نيز حتی از درآمد بالایی برخوردار هستند.

شفیع‌پور با اشاره به این که جمعیت جوان شهرستان میبد 24 هزار و 192نفر است، افزود:با توجه به آخرين آمارها، نرخ بیکاری شهرستان 9.2 درصد برآورد شده و رتبه بیکاری در شهرستان میبد نسبت به دیگر شهرستان‌ها خوب است به طوري كه رتبه بیکاری مردان هشتم و رتبه زنان در بين شهرستان‌هاي يزد هفتم است.

وی همچنين بیان كرد: نرخ بیکاری شهرستان اکثراً مربوط به افراد غیر‌بومی است به طوري كه 70 درصد بیکاران اين شهرستان را مهاجران تشكيل مي‌دهند.

«علیرضا ابوالحسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي فرماندار میبد نيز در این جلسه گفت:جمعیت پویا و فعال جامعه ميبد، جوانان هستند و رشد و پیشرفت هر جامعه نيز در گروي قشر جوان آن است چرا كه حرکت و پویایی هر جامعه‌اي در جوانان آن جامعه رقم می‌خورد.
وي بيان كرد: میبد نسبت به دیگر شهرستان‌ها در زمینه اشتغال جوانان با مشکلات کمتری روبروست و این امر مرهون تلاش ها و زحمات مسئولان، نخبگان و بخش خصوصی است.

ابوالحسني با اشاره به این که اشتغال جوانان یک امر مهم در هر جامعه‌ای است، اظهار كرد: در کنار اشتغال، موضوع اوقات فراغت و ورزش جوانان یک بحث مهم است که باید همه مسئولان در تمام حوزه‌ها، آن را مدنظر داشته باشند و با یک برنامه‌ریزی جامع و کامل در این حوزه سرزندگی و پویایی قشر جوان را حفظ کنند که قطعاً نتایج خوبی دربرخواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار همچنين افزود:با توجه به وجود بيشترين نرخ بیکاری شهرستان در بین تحصیل‌کرده‌های علوم انسانی، با مشاوره و هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و کارآمد بايد آنها را راهنمایی و بسترهای لازم براي اين امر را فرآهم آوريم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار