تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حساس‌ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.
کد خبر: ۶۷۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 24 October 2018

به گزارش تابناک : روز دوم از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه 4 آبان ماه با برگزاری 4 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف استقلال خواهد رفت.

تقابل سپاهان و استقلال را می‌توان حساس‌ترین بازی هفته دهم لیگ برتر نامید.

رقابت سپاهان و استقلال همواره از جذابیت بالایی برخوردار بوده و این بازی نیز با توجه به نزدیکی امتیازات و جایگاه 2 تیم در جدول، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار شده و هر 2 تیم از انگیزه بالایی برای پیروزی و کسب 3 امتیاز این دیدار بهره می‌برند.

سپاهان که با 19 امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پدیده صدرنشین است، قصد ندارد شانس خود را برای رسیدن به صدر جدول با از دست دادن امتیاز کم کند و علاوه بر آن، با توجه به 4 سال ناکامی مقابل استقلال، به دنبال شکستن طلسم است.

آبی‌پوشان تهران نیز که در هفته‌های ابتدایی لیگ چندان در نتیجه‌گیری موفق نبودند، هفته گذشته با شکست دادن سایپا، خود را از میانه جدول جدا کرده و به جمع تیم‌های بالانشین رساندند. استقلالی‌ها که می‌دانند در صورت شکست سپاهان علاوه بر کم شدن فاصله شان با صدر، با توجه به نتیجه بازی پیکان و ذوب‌آهن، شانس صعود به رده سوم جدول را دارند از انگیزه بالایی برای پیروزی برخوردار هستند.

سپاهان در هفته‌های گذشته نشان داده است که در فاز تهاجمی بهترین تیم لیگ تا به این جای فصل است. زردپوشان اصفهانی در هر بازی موقعیت‌سازی‌های زیادی انجام داده و فرصت‌های گلزنی پرتعدادی را خلق می‌کنند و با میانگین 2/2 گل زده در هر بازی، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.

اما در این دیدار غیبت ایران‌پوریان که یکی از بهترین بازیکنان سپاهان تا به این جای فصل بوده و نقش بسزایی در پی‌ریزی حملات این تیم از جناح راست دارد، می‌تواند روی کیفیت بازی زردپوشان تأثیرگذار باشد.

در فاز دفاعی اما سپاهان با مشکلاتی رو به رو بوده و مدافعان این تیم با اشتباهات فاحش و بچه‌گانه، فرصت‌های خوبی را در اختیار حریف قرار می‌دهند. امری که در این دیدار و با توجه به قدرت خط حمله استقلال می‌تواند برای سپاهان دردسرساز شود.

در آن سو استقلال را می‌توان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ دانست. حضور ستاره‌هایی مانند تبریزی، کریمی، طارق همام، الحاجی گرو، غفوری و غیره دست شفر را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است. نکته مثبت استقلال در چند بازی اخیرش، بهره‌گیری از نیروی جوانی بازیکنانی مانند الهیار صیادمنش و مهدی قائدی در فاز هجومی است که نیروی دوچندانی به خط حمله این تیم تزریق نموده است. استقلال در فاز هجومی تیم جوان و زهرداری است که تلاش می‌کند تا با استفاده از نفوذ از جناحین، شوت‌های از راه دور، پاس‌های عمقی و حرکات ترکیبی به گل برسد. در فاز دفاعی اما استقلال با نبود منتظری و آرمین سهرابیان، دچار مشکل شده و از طرف دیگر، اشتباهات عجیب و غریب مدافعان این تیم می‌تواند فرصت مناسبی در اختیار سپاهانی‌ها قرار دهد.

آنچه که مسلم است تقابل سپاهان و استقلال قابلیت تبدیل شدن به جذاب‌ترین بازی هفته را دارد با این حال باید منتظر ماند و دید که تفکرات کدام مربی پیروز میدان خواهد شد.

برترین گلزن:

کی‌روش استنلی سوارز با 6 گل، و وریا غفوری با 3 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

سپاهان میلاد سرلک و محمد ایران‌پوریان را در این بازی به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در استقلال نیز پژمان منتظری به دلیل مصدومیت غایب بوده و آرمین سهرابیان بازیکن محروم آبی‌پوشان پایتخت است.

اتفاق ویژه:

تقابل تیم‌های قلعه‌نویی با استقلال همواره از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. در این دیدار علاوه بر این تقابل حضور علی کریمی در ترکیب استقلال و سجاد شهباززاده در ترکیب سپاهان و قرار گرفتن این 2 بازیکن در برابر تیم‌های سابق‌شان موجب جذابت دوچندان بازی خواهد شد.

ترکیب احتمالی استقلال:

حسین حسینی، خسرو حیدری، روزبه چشمی، وریا غفوری، محمد دانشگر، علی کریمی، فرشید باقری، طارق همام، مهدی قائدی، مرتضی تبریزی و اللهیار صیادمنش

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، حسن جعفری، خالد شفیعی، عزت الله پورقاز، مهرداد محمدی، مهدی کیانی، سید محمد کریمی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده و ساسان انصاری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

برنامه سایر بازی‌های هفته دهم لیگ برتر به این شرح است:

پنج شنبه 3 آبان ماه

ذوب آهن - پیکان

نساجی مازندران - ماشین‌سازی تبریز

نفت مسجد سلیمان - پدیده

جمعه 4 آبان ماه

تراکتورسازی - سپیدرود

پارس جنوبی جم - صنعت نفت آبادان

فولاد - استقلال خوزستان

شنبه 5 آبان ماه

سایپا - پرسپولیس

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار