مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ایستگاه های مترو در اصفهان مطابق با فرهنگ اصفهان است.
کد خبر: ۶۷۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 25 October 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا بنکدارمدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اظهارکرد: ایستگاه تختی از معماری زیبای ایرانی اسلامی برخوردار بوده و شاخصه آن این است که علی‌رغم سایر ایستگاه‌های خط یک که به صورت زیرزمینی هستند و از نور مصنوعی تغذیه می‌شوند، ترکیبی از نور آسمان و نور مصنوعی است و باعث شده به زیبایی معماری آن افزوده شود.

وی با بیان اینکه در ایستگاه تختی نور طبیعی از فضای بیرون وارد ایستگاه می‌شود و همین عامل این ایستگاه را روشن‌تر از سایر ایستگاه‌ها نشان می‌دهد، افزود: با توجه به اینکه نور طبیعی از سازه خورشیدی به داخل ایستگاه ورود پیدا می‌کند، مسافر احساس نمی‌کند که در زیر زمین قرار گرفته‌اند، از سوی دیگر فشار هوای داخل ایستگاه نیز توسط سیستم‌های تهویه جریان گردشی دارد و به همین دلیل مسافر حس خاصی نسبت به فشار هوا پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: در حین انجام مراحل احداث ایستگاه تختی با برخی از آثار تاریخی سفالی رو به رو شدیم که با همکاری میراث فرهنگی پس از مرمت در این ایستگاه به نمایش درآمده است؛ همچنین تندیس پهلوان تختی ساخته و به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: در ایستگاه دانشگاه خط یک مترو با استفاده از خط زیبای ثلث، آیه شریفه آیت‌الکرسی را با روشی ابداعی به طول۴۰ متر در ۲.۵ متر در سه لایه در دو طرف ایستگاه اجرا کردیم تا در فضای خشک زندگی ماشینی، مردم در طول حرکت مسیر فضای دلنشینی را نظاره گر باشند.

بنکدار با بیان اینکه در ایستگاه کوی امام و دانشگاه غرفه‌هایی برای نمایش آثار هنری و صنایع دستی در نظر گرفته شده، اظهارکرد: نمای داخلی ایستگاه ایستگاه کوی امام برگرفته از گنبد مسجد امام(ره) است، از این رو کاشی‌های سنتی۲۰ در ۲۰ سانتی متر در ۱۴ رنگ که قالب آنها فیروزه‌ای بوده، مورد استفاده قرار گرفت، همچنین سقف و ستون‌های ایستگاه از جنس استیل بوده و برای جان پناه از شیشه استفاده شده است.

وی ادامه داد: در ایستگاه کوی امام یک نورگیر بزرگ در ابعاد چهار در۴۰ متر قرار گرفته تا نور طبیعی را به بخش تجاری و گیت ایستگاه برساند، از این رو انعکاس نور فیروزه‌ای کاشی‌ها را می‌توان در سقف ایستگاه مشاهده کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به شاخصه ایستگاه انقلاب تاکید کرد: با توجه به اینکه باید باغچه‌های چهارباغ عباسی را به حالت اولیه خود باز می‌گرداندیم، سقف قوسی بتنی با دهانه ۲۵ متر احداث و آیتم نازک‌کاری انجام نشد تا مردم بتوانند شاهد این اتفاق مهم مهندسی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار