سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه رفتن شفر نمی تواند مشکلات این تیم را حل کند، گفت: استقلال از مدیریت ابتدای فصل ضربه خورد و حالا باید مشکلاتش را تحمل کند.
کد خبر: ۶۷۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک : صمد مرفاوی و در خصوص شکست استقلال برابر سپاهان اصفهان گفت: هر دو تیم بازی خوبی را ارائه کردند. تلاش می کردند یک فوتبال فنی و تماشاگر پسند را ارائه کنند.

وی افزود: استقلال با توجه به بردهایی که به دست آورده بود شرایط بهتری داشت اگرچه سپاهان هم نمی خواست رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد اما در مجموع بازی برای هر دو تیم سخت بود و این سپاهان بود که توانست دیدار را به نفع خود به پایان برساند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود اگر شفر برابر سایپا نتیجه نگیرد، اخراج می شود؟ گفت: با این موضوع موافق نیستم. اخراج شفر دردی را دوا نمی کند. مشکلات استقلال ریشه ای است و باید حل شود. حالا به فرض آنکه شفر هم رفت. کس دیگری که جای او بیاید برایش همین اتفاقات رخ می دهد. در این چند ساله مربیان زیادی آمدند و رفتند اما متأسفانه مشکلات ریشه ای استقلال حل نشد. باید ابزار کار در اختیار باشد تا یک تیم بتواند با آرامش به کارش ادامه دهد.

سرمربی پیشین استقلال تأکید کرد: متأسفانه شرایط استقلال از لحاظ روحی و روانی خوب نیست و مدیران این تیم باید هر چه زودتر فکری به حال این مشکل کنند.

مرفاوی در خصوص عملکرد کمیته فنی هم خاطرنشان کرد: انتخاب شدن چند پیشکسوت بزرگ، قابل احترام است و اعتقاد دارم آنها از تجربه بالایی برخوردارند و می توانند به تیم کمک کنند. کمیته فنی نقش موثری در موفقیت یا عدم موفقیت استقلال دارد و آنها می توانند با توجه به تجربیات بالایی که دارند، نقطه نظرات فنی خود را به مدیرعامل و سرمربی تیم اعلام کنند تا  گره گشای کار شود البته باید ببینیم که شفر اصلا کمیته فنی را قبول دارد و از نکات فنی آنها استفاده خواهد کرد یا خیر. اما در هر صورت تشکیل این کمیته می تواند به پیشرفت استقلال کمک کند و این می تواند یک نقطه مثبت برای آینده استقلال باشد.

وی درباره بازیکنان خارجی در استقلال یادآور شد: متأسفانه آنها به استقلال کمک نکردند. در شرایطی که می بینیم تراکتور، سپاهان و پرسپولیس از بازیکنان خارجی خوبی استفاده می کنند اما استقلال نفراتی را به خدمت گرفت که تنها لیست را پر کردند و هیچ تأثیر مثبتی برای استقلال نداشتند. اگر می خواستیم تنها به آنها پول بدهیم، بهتر نبود چند بازیکن جوان داخلی را به خدمت می گرفتیم. زیرا همه انتظار داریم وقتی یک بازیکن خارجی به استقلال می آید باید به مراتب بهتر از بازیکنان داخلی باشد اما متأسفانه بازی های ضعیف نیومایر و حاجی گرو و تا حدودی همام باعث شده که هواداران خواستار این بازیکنان از استقلال باشند.

سرمربی پیشین استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه این مشکلات به مدیریت اول فصل باز می گردد. عدم ثبات در مدیریت به استقلال ضربه زیادی زده است. در طول این چند سال بارها مدیران عامل استقلال عوض شده اند و هر کس روش خود را پیگیری می کند و این تنها به استقلال ضربه زده است. در ابتدای فصل هم بازیکنانی به استقلال آمدند که متأسفانه تعدادی از آنها در حد و اندازه آبی پوشان نبودند و عامل این موضوع، مدیریت ضعیف بود که به استقلال ضربه بدی زد.

وی افزود: چرا پرسپولیس دو سال پیاپی قهرمان می شود اگرچه چند بازیکن خود را از دست داد و از پنجره نقل و انتقالات هم محروم بود اما ثبات مدیریتی و حفظ اسکلت تیم باعث شد پرسپولیس دوبار قهرمان لیگ شود و اینک به عنوان نماینده ایران به فینال لیگ قهرمانان صعود کند و من هم به عنوان یک ایرانی آرزو می کنم این تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مرفاوی در پایان و در خصوص نگرانی هواداران از وضعیت حال حاضر استقلال گفت: خود من هم به عنوان یک هوادار نگران هستم و انتظار دارم مدیریت باشگاه با یک برنامه ریزی هدف دار بتواند استقلال را از این شرایط نجات دهد. وقتی هواداران می بینند تیمشان نتایج خوبی نمی گیرد، ناراحت هستند. شعار می دهند و خواستار اخراج بازیکنان بی کیفیت می شوند بنابراین مدیران تیم باید به فکر یک راه حل منطقی باشند زیرا این هواداران در هر شرایطی کنار تیمشان بوده و نمی خواهند تیم محبوبشان نتایج قابل قبولی کسب نکند بنابراین باید مسئولین استقلال به احترام این هواداران آنچه در توان دارند را برای موفقیت استقلال به کار گیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار