تیم فوتبال سپاهان که این روزها جایگاه دوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داده، با ثبات تاکتیکی و هماهنگی خوب خود، در تلاش برای رسیدن به موفقیتهای بیشتر است.
کد خبر: ۶۷۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 29 October 2018

به گزارش تابناک : هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز گذشته با برگزاری 4 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تهران با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

تیم فوتبال سپاهان، در حساس‌ترین بازی هفته دهم، استقلال تهران را شکست داد و با کسب 3 امتیاز شیرین، علاوه بر حفظ فاصله تک امتیازی‌اش با پدیده، به طلسم 4 ساله ناکامی در برابر آبی‌پوشان خاتمه دهد.

زردپوشان اصفهانی در شرایطی راهی تهران شده بودند که می‌دانستند با توجه به برد پدیده، برای ادامه روند موفقیت‌ها و حفظ فاصله‌شان با صدر جدول، چاره‌ای جز برد در این دیدار نداشته و در نهایت نیز با ارائه یک بازی منطقی و هوشمندانه به هدف خود دست پیدا کردند.

سپاهان در این دیدار، مقابل استقلالی قرار گرفت که پس از شکست ساپیا در هفته گذشته، قصد داشتند با پیروزی مقابل سپاهان به روند موفقیت‌هایشان ثبات ببخشند.

سپاهان، با ثبات و مقتدر

سپاهان را می‌توان با ثبات‌ترین تیم لیگ هجدهم در سبک و شیوه بازی تا به این جای فصل دانست. اگرچه در چند بازی اخیر سپاهان، دیگر خبری از نمایش‌های جذاب و پر افت و خیز ابتدای فصل نیست، اما بازیکنان این تیم به مرور زمان به درک کاملی از خواسته‌های قلعه‌نویی رسیده و هماهنگی کاملی با سیستم دلخواه سرمربی خود پیدا کرده‌اند.

برگ برنده قلعه‌نویی را می‌توان شناخت و آنالیز دقیق رقبا، ثبات تاکتیکی و هماهنگی بازیکنان با خواسته‌های او و در اختیار داشتن ابزارهای لازم برای اجرای آن است.

سپاهانی‌ها در مقابل استقلال نمایشی منطقی و هوشمندانه را ارائه داده و موفق شدند از کوچک‌ترین فرصت  ایجاد شده به بهترین نحو استفاده کنند.

مهم‌ترین عامل موفقیت سپاهان در برابر استقلال، بازی‌خوانی خوب و تعویض‌های هوشمندانه امیر قلعه‌نویی بود که موجب شد حرکت رو به جلوی سپاهان، ضرب آهنگ بهتری پیدا کرده و بازیکنان این تیم، کنترل بازی را در دست بگیرند.

سپاهان در فاز تهاجمی نمایش نسبتاً خوبی داشته و در نیمه دوم عملکرد این تیم بهتر از نیمه نخست بود. شاگردان قلعه‌نویی در این بازی اگرچه نتوانستند فرصت‌های گلزنی زیادی خلق کنند، اما از اندک موقعیت‌های ایجاد شده به بهترین نحو استفاده کردند و همین امر قدرت و توانایی بالای مهاجمان سپاهان را نشان می‌دهد.

در فاز دفاعی، مدافعان سپاهان طی نیمه نخست اشتباهات فاحشی داشتند که می‌توانست شرایط سختی را برای این تیم به وجود آورد. در نیمه دوم اما تعویض‌های به موقع قلعه‌نویی، شرایط خط دفاعی سپاهان را بهبود بخشیده و مانع ایجاد فشار بر روی دروازه این تیم شد.

در آن سو استقلال عملکرد متوسطی در این دیدار داشت و نتوانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد. شاگردان شفر در این دیدار قصد داشتند با پرس بازیکنان سپاهان در زمین خودی، مانع از موقعیت‌سازی آنها شده و در فاز تهاجمی با استفاده از شوت‌های از راه دور، نفوذهای عمقی و حرکات تاکتیکی به گل برسند. شاگردان شفر در این دیدار برای برهم زدن نظم دفاعی سپاهان، روی تکنیک بازیکنانی مانند قائدی، صیادمنش و گرو تکیه زیادی کرده بودند اما آشفتگی تاکتیکی این تیم در میانه میدان مانع از اجرای برنامه‌های شفر در فاز هجومی شد.

در فاز دفاعی عملکرد کلی آبی‌پوشان اگرچه چندان بد نبود، اما در نیمه دوم مدافعان استقلال اشتباهات فردی زیادی مرتکب شده و در نهایت نیز با جایگری غلط و عدم پوشش مناسب کی‌روش استنلی دروازه‌شان باز شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار