همزمان با هفته پدافندغیرعامل در کشور کارگاه آموزشی امنیت سایبری دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با حضور اساتید و کارکنان انجام شد.
کد خبر: ۶۷۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 01 November 2018

 بلاغ، در دومین روز از هفته پدافند غیرعامل کارگاه آموزشی امنیت سایبری توسط کارگروه آمار و فناوری پدافند غیرعامل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با همکاری مجتمع فنی مازندران در محل EDC این مجموعه آموزشی برگزار شد.

دکتر یمین فیروز در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: حوزه فناوری اطلاعات یکی از نقاط حساس و کلیدی سازمان‌ها تلقی می‌شود و اقدامات ویژه در چند سال اخیر بابت استانداردسازی اتاق سرور و امن‌سازی شبکه دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: استفاده از پروتکل امنیت https و اجرای طرح جامع بک‌آپ سازمانی یکی از اقدامات اساسی و بسیار مهم این حوزه می‌باشد که گام‌های اولیه آن در طراحی مرکز داده این دانشگاه برداشته شد.

مدیر آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ادامه داد: تدوین سند امنیتی دانشگاه یکی از برنامه‌های مهم کارگروه آمار و فناوری پدافند غیرعامل دانشگاه می‌باشد که می‌تواند در سطوح مختلف مدیریتی و کاربران دانشگاه، مورد اجرا و استفاده قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: اجرای این سند باعث می‌شود تا تمامی کاربران ضمن آشنایی با تهدیدهای سایبری، باحداقل‌های جلوگیری از این تهدیدها آشنا شده و فرآیند آن را در سیستم‌های خود پیاده‌سازی نمایند.

فیروز در پایان گفت: با توکل بر خدا، همکاری کمیته پدافند غیرعامل و آموزش ضمن خدمت دانشگاه، کارگاه‌های این حوزه در آینده به‌صورت تخصصی‌تر مورد پیگیری و اجرا قرار خواهد گرفت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار