طبق نتایج یک تحقیق جدید، برداشتن آپاندیس موجب کاهش ریسک بیماری پارکینسون می شود.
کد خبر: ۶۷۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 02 November 2018

به گزارش تابناک : محققان موسسه تحقیقاتی وان آندل میشیگان در این مطالعه به بررسی نحوه تاثیر جراحی آپاندیس بر ریسک ابتلا به پارکیسنون در بین ۱.۶ میلیون سوئدی پرداختند.

محققان در این مطالعه نتوانستند علت و معلول را اثبات کنند، اما دریافتند عمل جراحی آپاندیس ریسک پارکینسون را تا حدود ۲۰ درصد کاهش می دهد.

«ویویان لابری»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اکثر افراد آپاندیس را عضوی بیفایده می دانند. این عضو به روده بزرگ چسبیده و با یک عمل جراحی ساده برداشته می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «یافته های جدید نشان می دهد آپاندیس ممکن است بافتی باشد که بیماری پارکینسون از آنجا آغاز می شود.»

به گفته لابری، «پاتولوژی مشخص بیماری پارکینسون در مغز "اجسام لویی" است که به شکل یک توده پروتئینی موسوم به " آلفا سینوکلین" است.»

وی عنوان می کند: «توده های این پروتئین در روده یافت می شود و گاهی اوقات سالها قبل از بروز علائم پارکینسون، در همه ما وجود دارد.»

«ما معتقدیم در مواقع نادر، این توده های پروتئینی از آپاندیس خارج شده و وارد مغز می شوند که می تواند منجر به بیماری پارکینسون می شود.»

پارکینسون به سیستم عصبی حمله کرده و منجر به از بین رفتن پیشرونده عملکرد حرکتی و همچنین بسیاری از عملکردهای غیرحرکتی می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار