مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: 76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان این تعداد مجوز ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۶۷۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 03 November 2018

به گزارش تابناک : محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان در نشست با فرماندار این شهرستان اظهارکرد: با وجود مشکلات اقتصادی از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک و ناحیه های استان اصفهان ۷۰درصد فعال است البته برای واحدهای صادراتی اوضاع اقتصادی بهتر بوده.

وی افزود: توزیع بسته‌های حمایتی دولت و تامین زیرساخت‌ها در شهرک و ناحیه‌ها در حفظ فعالیت واحدهای فعال و آغاز به کار مراکزی که تعطیل شده اند، لازم است که این بسته های حمایتی براساس نیاز و بررسی کمیسیون های تخصصی توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با اشاره به حمایت های استانی برای توسعه فعالیت های اقتصادی تصریح کرد: علاوه بر حمایت های دولت از مراکز صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با برگزاری دوره های آموزشی، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه های شرکت در نمایشگاه های بین المللی و تورهای بازدید از واحدهای صنعتی کشورهای پیشرفته از صنایع کوچک و متوسط حمایت می کند.

وی برگزاری فن بازارهای منطقه‌ای و مشارکت دهی صنایع کوچک و متوسط استان در این برنامه ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای این دسته از واحدهای اقتصادی عنوان کرد و گفت: این فعالیت ها فرصت کار و به روز رسانی فعالیت‌های صنعتی را توسعه داده است.

بگی با اشاره به تامین زیرساخت‌ها در این مناطق گفت: تامین آب مورد نیاز، تصفیه فاضلاب، راه اندازی ایستگاه آتش نشانی و نگهبانی، فضای سبز و اصلاح معابر و ورودی شهرک های صنعتی از برنامه های مهم در راستای فراهم سازی امکانات مورد نیاز مناطق صنعتی است که ارایه این خدمات با مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان و هیئت امنا شهرک های صنعتی انجام می شود.

وی یادآورشد: تامین آب برای صنعت در حال حاضر از اهمیت خاصی برخوردار است که طرح استفاده مجدد از آب مصرفی با راه اندازی تصفیه خانه این دغدغه تا حدودی رفع می شود و آب های سطحی و مصرف شده مجددا به چرخه مصرف برای فعالیت های صنعتی باز می گردد و مصرف می شود.

وی با بیان اینکه ورودی و معابر بسیاری از شهرک های صنعتی نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: اصلاح و استاندارد سازی ورودی ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان اصفهان در برنامه های اجرایی امسال قرار گرفته که اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای در این خصوص مشارکت می کند.

بگی ادامه داد: با انجام این ۱۲ پروژه علاوه بر تسهیل تردد در شهرک به ایمن سازی و خدمات رسانی ترافیک جاده ای نیز کمک می کند و تصادفات ترافیکی کاهش و وضعیت ترددها سازماندهی می شود و مانع از بروز اختلال و بی نظمی ترافیکی نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۶ مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده، افزود: تاکنون از میان این تعداد مجوز ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر به بهره برداری رسیده که البته تنها ۳۰ درصد از این شهرک ها به درستی جانمایی شده و فعالیت آن ها با کمترین چالش ها روبه رو است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار