در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران شهرضا مطرح شد که بازار روز در منطقه جنوب استان اصفهان در شهرضا در کنار شهرک صنایع دستی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 04 November 2018

به گزارش تابناک : رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران شهرضا با اشاره به تأمین ایمنی شهرک صنعتی رازی شهرضا، اظهارداشت: اتخاذ هرگونه تصمیمی برای افزایش ایمنی شهرک رازی شهرضا، تضمین سلامت مردم شهرستان و عاملی پیشگیرانه برای تکرار حوادث گذشته است.

مصطفی اباذری افزود: دو شهرک رازی و رنگسازان ایمنی لازم را با توجه به اینکه این شهرک شیمیایی است را ندارند، در سال گذشته ساختمان آتش‌نشانی تکمیل شد اما فاقد تجهیزات لازم و مواد اطفای حریق بر اساس نوع مواد شیمایی این شهرک است.

وی با تأکید بر اینکه ایستگاه آتش‌نشانی شهرک رازی نیاز مبرم به یک ایستگاه پمپاژ دارد، تصریح کرد: لوله خط انتقال گاز در شهرک رازی از میان دو شرکت که فوق‌العاده خطرناک است عبور کرده و راه دسترسی به آن محصور شده، باید مسیر دسترسی برای خودروهای امدادی در زمان وقوع حوادث احتمالی فراهم شود.

اباذری با اشاره به ثبت طرح‌های اشتغالزایی در سامانه کارا از ابتدای سال 97، اظهارداشت: با ثبت طرح‌ها در سامانه کارا بیش از نیمی از طرح‌ها رها شد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 94 میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل معرفی شده، گفت: بعضی از طرح‌ها مانند طرح ایجاد نیروگاه، مرکز پزشکی و طرح MDF در شهرضا جزء طرح‌های ملی هستند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به تسهیلات 5 میلیارد تومانی روستایی در شهرستان شهرضا، گفت: صد درصد اعتبارات، طرح به بانک‌ها معرفی شده است و 9 میلیارد و 400 میلیون تومان در چرخه بانکی است.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون از تسهیلات روستایی به صورت کامل پرداخت شده است، بیان کرد: یک میلیارد و 400 میلون تومان تسهیلات روستایی قرارداد آن منعقد شده و یک میلیارد تومان اقساطی در حال پرداخت است.

ایجاد بازار روز در منطقه جنوب استان اصفهان

رئیس اتاق اصناف شهرضا در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرضا دارای 8 هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب است، افزود: اتاق اصناف شهرضا نیازمند زمینی در کنار شهرک صنایع دستی است تا بازار روزی را برای نمایش محصولات جنوب استان ایجاد کند.

ابراهیم سبزواری با اشاره به اینکه بیش از 22 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه اصناف مشغول به کار هستند، گفت: شهرضا یکی از مطرح‌ترین و بزرگترین اتاق‌های اصناف کشور را با 40 اتحادیه، تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرضا، خاطرنشان کرد: این فروشگاه‌ها بدون نظارت اتاق اصناف در شهرضا در حال فعالیت هستند و بدون در نظر گرفتن وضعیت ترافیک شهرضا در نقاط شلوغ استقرار یافته‌اند.

رئیس اتاق اصناف شهرضا با اشاره شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر شهرضا، گفت: تعداد 400 واحد صنفی در شهرک امیرکبیر بدون گاز و دریافت نفت در حال فعالیت هستند، این شهرک بیش از یک دهه است که تأسیس شده اما زیرساخت‌های آن تکمیل نشده است.

شهردار شهرضا در ادامه این جلسه با بیان این‌که شهرک کارگاهی امیرکبیر 20 سال پیش در زمینی به مساحت 200 هکتار در 3 فاز اجرا شد، اظهارداشت: فاز اول آن تکمیل شده است و بیش از 3 هزار صنف در آن مستقر هستند.

رحیم جافری با اشاره به گازرسانی به شهرک کارگاهی امیرکبیر، افزود: با توافقی که با شرکت گاز شده شهرداری باید عملیات حفاری را انجام دهد و صنوف مستقر در این شهرک 250 هزار تومان پرداخت کنند تا عملیات گازرسانی انجام شود.

جمعیت عشایر شهرضا در اعتبارات و ارزش افزوده دیده نمی‌شوند

رئیس اداره امور عشایر شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه شهرضا داری 600 خانوار کوچنده است که در فصول سال به آنها خدمات‌رسانی می‌کند، اظهارداشت: اداره امور عشایر 6 ماه از سال را به عشایر خدمات ارایه می‌دهد اما خانوارهای کوچنده در سرشماری جمعیت به دلیل نبود در شهرستان، حساب نمی‌شوند.

نورالدین سهرابی با انتقاد از اینکه جمعیت عشایر شهرضا در اعتبارات و ارزش افزوده دیده نمی‌شوند و کمترین بهره را از مالیات بر ارزش افزوده داریم، گفت: شهرستان شهرضا از اعتبارات و تسهیلات مناطق محروم، بی‌نصیب است و همان طور به جرقویه 3 میلیارد تومان سرمایه در گردش اختصاص پیدا کرد حق عشایر شهرضا و دهاقان هم بوده است.

وی با اشاره به این‌که 39 طرح ثبت و معرفی شده به بانک داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که عشایر شهرضا تأمین کننده گوشت استان اصفهان و شهرستان شهرضا هستند باید در تسهیلات به صورت ویژه دیده شوند.

ایجاد شهرک‌های حمل و نقل در جنوب استان در شهرضا

رئیس انجمن صنفی کامیون‌داران شهرضا در ادامه جلسه با بیان این‌که شرکت تعاونی کامیون‌داران شهرضا بیش از 10 هزار نفر بیمه شده دارد، اظهار داشت: ایجاد سالن اعلام بار در شهرضا یک نیاز بود که بعد از چند سال پیگیری سازمان حمل و نقل مجوز ایجاد آن را در شهرضا صادر کرد.

حسینعلی علی‌عابدی با بیان این‌که زمانی می‌تواند سالن اعلام بار کارایی داشته باشد که انجمن صنفی حمل و نقل همکاری کند اما این انجمن مخالف سالن اعلام بار شهرضا است، تصریح کرد: از تاریخ یک مهر ماه به دلیل اعتراضات رانندگان شهرضا، سازمان حمل و نقل نتیجه معکوس داد و دیگر از سالن اعلام بار شهرضا حمایت نمی‌کند.

رئیس انجمن صنفی کامیون داران شهرضا با اشاره به کمبود لاستیک و قطعات ماشین سنگین، بیان کرد: 3 هزار و 300 نفر در شهرضا برای لاستیک ثبت نام کردند در طول یکسال یک کامیون به 10 حلقه لاستیک نیاز دارد.

وی با بیان این‌که قطعات کامیون از اردیبهشت ماه 97 تاکنون بسیار افزایش پیدا کرده به طوری که یک قطعه 700 هزار تومانی 7 میلیون تومان شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت شهرک‌های حمل و نقل جنوب استان در شهرستان شهرضا یک نیاز ضروری است اما مدیریت انجمن صنفی حمل و نقل پیگیر این شهرک نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار