ملی‌پوش جودو اصفهان از عدم اعزام تیم ملی کاتا کشورمان به مسابقات جهانی گلایه کرد.
کد خبر: ۶۷۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 04 November 2018

به گزارش تابناک : مجتبی باجلان درباره  شرکت نکردن در مسابقات جهانی جودو و احتمال عدم اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: این اتفاق برای اولین بار نیست که برای ما رخ می‌دهد و مشکلی است که ما در تیم ملی کاتا و سایر تیم‌ها چند سالی است که با آن دسته و پنجه نرم می‌کنیم که علت آن هم کمبود بودجه و اعتبارات فدراسیون است.

وی افزود: سال گذشته و با حمایت رئیس فدراسیون جودو، تیم ملی کاتا با حمایت یک اسپانسر و با ترکیب کامل به مسابقات جهانی جودو اعزام شد و بر سکوی سوم جهان ایستاد، در حالی که در دوره‌های قبل با ترکیب ناقص در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد. در مسابقات قهرمانی آسیا هم که با حمایت خود فدراسیون اعزام شدیم، به مقام قهرمانی رسیدیم اما متأسفانه به دلیل عدم تخصیص بودجه از طرف وزارت ورزش و هزینه بالای اعزام تیم به مکزیک از حضور در مسابقات جهانی باز ماندیم.

عضو تیم ملی کاتا جودو کشورمان ادامه داد: فدراسیون امسال در بخش مبارزه در رقابت‌های برون مرزی شرکت کرد، اما در کاتا اصلاً اعزامی نداشتیم؛ این در حالی است که ایران از قدرت‌های کاتای جهان محسوب می‌شود و در مسابقات جهانی و آسیایی رقیب اصلی تیم ملی ژاپن هستیم و در مسابقات قهرمانی آسیا آنها را پشت سر گذاشتیم، اما عدم اعزام تیم ملی کاتا به مسابقات جهانی امسال باعث تعجب شرکت‌کنندگان سایر کشورها و مسئولان فدراسیون جهانی هم شده بود.

باجلان درباره تأثیر منفی وضعیت اقتصادی بر ورزش کشور گفت: در سال‌های اخیر با مسئولان مختلف مذاکره داشتیم که بودجه‌ای به اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی و آسیایی اختصاص دهند، اما گاهی تیم تا پای اعزام هم پیش رفته اما چند روز قبل از اعزام از حضور در مسابقات جا مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه این اتفاقات در حال تکرار شدن است بیان داشت: هنوز مشخص نیست که تیم ملی کاتا به مسابقات قهرمانی آسیا که مدتی دیگر در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود اعزام شود و گویا دوباره بحث کمبود بودجه مطرح شده است، در حالی که کاتا در دوره گذشته این مسابقات در بخش تیمی به مقام قهرمانی رسید.

عضو تیم ملی کاتا جودو تصریح کرد: تیم ملی در 2 دوره مسابقات قهرمانی جهان با ترکیب ناقص شرکت کرد و یک بار به دلیل نرسیدن روادید و یک سال هم به دلیل کمبود بودجه، به این مسابقات اعزام نشد و پس از شرکت در مسابقات جهانی سال گذشته، دوباره امسال اعزام نشدیم و  این وقفه‌ها قطعاً روی عملکرد یک ورزشکار و نتایج تیم ملی تأثیر منفی می‌گذارد.

باجلان خاطرنشان کرد: متأسفانه فدراسیون وزارت ورزش به گلایه‌ها و راهکارهای ما توجهی نکرده و واقعیت‌ها را نمی‌بیند و کمکی هم به رفع این مشکل نمی‌کند. متأسفانه هیئت جودو استان اصفهان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان هم در این زمینه کمکی به ما نکرده‌اند و گلایه ورزشکاران هم به جایی نرسیده است.

به گزارش تسنیم، محمد درخشان روز گذشته و به دلیل بازنشستگی از ریاست فدراسیون جودو استعفا کرد و باید دید تغییرات در رأس این فدراسیون چه نتیجه‌ای برای تیم ملی کاتا خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار